اخبار داغ

آغاز عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه در سنندج

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: با هدف صیانت و حفاظت از اماکن تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا کاظمی  اظهار کرد: با هدف صیانت و حفاظت از اماکن تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه در حال اجرا […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
111 بازدید
کد مطلب : 29371

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت: با هدف صیانت و حفاظت از اماکن تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا کاظمی  اظهار کرد: با هدف صیانت و حفاظت از اماکن تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه در حال اجرا است.

وی افزود: حمام تاریخی شیشه یکی از بناهای تاریخی سنندج و در بلوار کردستان روبروی مسجد ملاویسی این شهر واقع شده است.

کاظمی اعلام کرد: شهرداری چندین سال درصدد تملک این بنای تاریخی بود که با تلاش اداره املاک امسال این بنا به طور کامل به تملک شهرداری در آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سقف این حمام تاریخی در کف معبر بلوار کردستان واقع شده و به دلیل بارش برف و باران و همچنین رفت و آمد برخی افراد تخریب‌های در جداره سقف این بنای تاریخی ایجاد شده بود لذا در راستای حفاظت و صیانت از این بنای تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی توسط این شهرداری آغاز شده است.

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج تصریح کرد: مرمت و بازسازی این بنای تاریخی با نظارت و توسط استادکاران مورد تأیید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال اجراست و سعی می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن تا قبل از آغاز سال جدید انجام شود.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *