اخبار داغ

بسط تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی و نقض بی‌طرفی آژانس اتمی

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان یک شریک جدی، حرفه‌ای و بی طرف ببیند، در حالی که اجرای رژیم پادمانی جامع را برای تمامی اعضای خود به طور یکسان و عادلانه پیگیری نمی‌کند. رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است […]

اشتراک گذاری
03 اسفند 1399
82 بازدید
کد مطلب : 29053

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان یک شریک جدی، حرفه‌ای و بی طرف ببیند، در حالی که اجرای رژیم پادمانی جامع را برای تمامی اعضای خود به طور یکسان و عادلانه پیگیری نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است اما کماکان در راستای سیاست خود موسوم به «ابهام هسته‌ای» از اذعان به داشتن سلاح و تعداد آن خودداری می‌کند. تل‌آویو معتقد است این موضع‌گیری دوپهلو برای منصرف کردن دشمنانش از حمله به اسرائیل کافی است. فدراسیون دانشمندان آمریکایی ارزیابی می‌کند که اسرائیل حدود ۹۰ کلاهک هسته‌ای جنگی دارد که از پلوتونیوم تولید شده در رآکتور آب سنگین در دیمونا ساخته شده است.

در برخی گزارش‌های جهانی دیگرادعا شده که شمار کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل ممکن است از ۲۰۰ عدد نیز بیشتر باشد. رژیم صهیونیستی، علی‌رغم داشتن این برنامه تسلیحاتی از پیوستن به پیمان ان‌پی‌تی (منع گسترش تسلیحات هسته‌ای) خودداری کرده و با حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا تنها مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای بوده است. در واقع در منطقه غرب آسیا غیر از رژیم صهیونیستی، همه کشورها عضو پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) هستند و متعهد شده‌اند که پادمان‌های جامع آژانس را بپذیرند.

رویکرد دو گانه غرب یکی از عوامل جلوگیری از این تهدید در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود.در حالی که کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای ایران که به پیمان NPT پیوسته و حتی به نظارت‌های فراتر از آن متعهد شده مرتباً جار و جنجال‌های تبلیغاتی به پا می‌کنند، رژیم صهیونیستی با کمک همین کشورها به سلاح‌های اتمی دست پیدا کرده است.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *