اخبار داغ

بیکاری بالای دانش آموختگان رشته های حقوق و روانشناسی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی به رشته‌های روانشناسی و حقوق اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها به قدری تولید انبوه صورت گرفته که الان مواجه با بیکاری دانش آموختگان این رشته‌ها شدیم. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۳ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی […]

اشتراک گذاری
01 اسفند 1399
87 بازدید
کد مطلب : 28496

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی به رشته‌های روانشناسی و حقوق اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها به قدری تولید انبوه صورت گرفته که الان مواجه با بیکاری دانش آموختگان این رشته‌ها شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۳ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و آنلاین در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد که به بررسی رشته روابط عمومی اختصاص داشت.

محمدرضا آهنچیان، در سخنانی اظهار داشت: باید مشخص شود که دانش آموخته‌های این رشته و گرایش‌های آن در کجا مشغول فعالیت می‌شوند.

وی به رشته‌های پر طرفداری مثل روانشناسی و حقوق اشاره کرد و گفت: در این رشته‌ها به قدری تولید انبوه صورت گرفته است که الان مواجه با بیکاری دانش آموختگان این رشته‌ها شدیم، و این نگرانی در زمینه رشته روابط عمومی نیز وجود دارد که به دلیل استقبال زیادی که در گام اول صورت می‌گیرد باعث شود مجدداً دانشگاه‌ها پذیرش بالایی داشته باشند، و در نتیجه گسترش زیاد این رشته باعث می‌شود که فارغ التحصیلان این رشته در زمینه اشتغال دچار مشکل شوند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به منظور جلوگیری از مخاطرات خاصی که رشته‌های پرطرفدار با خود دارند و برای پیشگیری از آسیب‌های بعدی به شأن و جایگاه این رشته، ضروری است در نسخه نهایی شرایط پذیرش دانشجو در این رشته قید شود که چه زیر نظام‌هایی و با چه مشخصاتی اجازه دارند در این رشته پذیرش دانشجو داشته باشند.

آهنچیان به پنج گرایش این رشته اشاره کرد و گفت: قطعاً هر کدام از این گرایش‌ها وزن یکسانی از لحاظ میزان اشتغال‌زایی ندارند، اگر تعداد این گرایش‌ها کاهش یابد بهتر است زیرا کاهش گرایش‌ها هم مقبول سیاست‌های وزارت علوم و آموزش عالی است و همچنین امکان بیکاری فارغ التحصیلان این رشته را کم و فرصت اشتغال را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *