اخبار داغ

سفارت آمریکا در بغداد شبیه پادگان است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از سفارت آمریکا در بغداد به مثابه پادگان نظامی نام برد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مهدی تقی آمرلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه گفت: تیراندازی و به کار گیری سلاح سنگین از سوی سفارت آمریکا در قلب پایتخت عراق نشان می دهد […]

اشتراک گذاری
30 بهمن 1399
117 بازدید
کد مطلب : 28317

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از سفارت آمریکا در بغداد به مثابه پادگان نظامی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مهدی تقی آمرلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه گفت: تیراندازی و به کار گیری سلاح سنگین از سوی سفارت آمریکا در قلب پایتخت عراق نشان می دهد که شبیه پادگان نظامی است نه سفارت که کارهای دیپلماتیک در آن انجام شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در سفارت آمریکا سبب خوف و هراس ساکنان بغداد شده است.

آمرلی تاکید کرد: این تحرکات به دور از عرف دیپلماتیک، و نقض قانون کشوری است که در آن قرار دارد.

وی گفت: دولت عراق متاسفانه موضع ضعیفی دارد و باید این موضوع را سریعا تکلیفش را مشخص کند.

آمرلی بیان کرد: آنچه در سفارت آمریکا می گذرد نقض حاکمیت عراق است. در صورت وقوع حادثه امنیتی در لندن یا هر یک از پایتخت های دیگر آیا سفارت آمریکا در آنجا جرات اقداماتی که در بغداد انجام می دهد، دارد؟

این نماینده پارلمان عراق گفت: پارلمان در راستای برآورده کردن خواسته مردم عراق به خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکاییها رای داده است و بنابر این همه نیروهای نظامی در داخل سفارت آمریکا و در دیگر پایگاههای نظامی باید از عراق خارج شوند.

وی تاکید کرد: دولت عراق توان حمایت از همه سفارتخانه ها و سلامت کارکنان آنها را دارد.

این در حالی است که قبلا هم کریم الخیکانی تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که سکوت دولت عراق در قبال اقدامات سفارت آمریکا در بغداد گواه آشکاری بر موافقت و پذیرش رزمایش های آمریکا در سفارت خود در منطقه سبز بغداد است.

وی افزود: دولت هیچ توضیحی درباره آنچه سفارت انجام می دهد شامل راه اندازی سامانه پدافندی و فعال کردن آن و نیز مانورهای نظامی، نمی دهد.این سکوت دولت عراق در قبال اقدامات آمریکا نشان می دهد که از اقدامات سفارت آمریکا کاملا راضی است. دولت عراق توجهی به حالت رعب و وحشتی که در مناطق نزدیک به سفارت حکمفرماست، ندارد. حضور ارتش آمریکا در داخل سفارت و استقرار سامانه پدافندی و نیز فرودگاه در داخل سفارت بیانگر این است که این ساختمان سفارت نیست بلکه مرکز فرماندهی و پادگانی در قلب بغداد است. سفارت اسمی است که آمریکاییها در عراق با نام آن، به تحرکات خود بپردازند.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *