اخبار داغ

رأی بدوی پرونده ترخیص ۸۰ هزار تن ذرت در گمرک/ شرکت واردکننده تبرئه شد

مرجع قضایی رای بدوی پرونده ترخیص ۸۰ هزار تن ذرت در گمرک البرز را صادر کرد که بر این اساس شرکت واردکننده تبرئه شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم، سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به پرونده ترخیص  ۸۰ هزار تن ذرت از گمرک البرز رای بدوی را صادر […]

اشتراک گذاری
30 بهمن 1399
42 بازدید
کد مطلب : 28345

مرجع قضایی رای بدوی پرونده ترخیص ۸۰ هزار تن ذرت در گمرک البرز را صادر کرد که بر این اساس شرکت واردکننده تبرئه شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم، سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به پرونده ترخیص  ۸۰ هزار تن ذرت از گمرک البرز رای بدوی را صادر کرده است. بر این  اساس درخصوص “خرید، فروش،‌ حمل و نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به صورت تجاری خارج از ضوابط تعینی دولت”، رای براءت صادر شده است.

گفتنی است، نوحی مدیر کل پیشین گمرک البرز گفته بود،  آنچه در خصوص عدم ثبت محموله در بازارگاه مطرح شده نیز، مشکل از عدم ارائه دسترسی به شرکت مذکور در این سامانه از سوی وزارت جهاد بوده که  دسترسی به سامانه بازارگاه را  که از وظایف حوزه های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی است تا تاریخ ۲۴ آبان ماه به این شرکت داده نشده و اولین خرید آن شرکت در سامانه بازارگاه که یک سامانه عرضه و تقاضا است در دهم آذر ماه یعنی پنج ماه بعد ، صورت گرفته است و همین عدم دسترسی موجب بروز مشکلات و ابهامات در اجرای امور شده است. با این اوصاف ترخیص درصدی محموله مذکور برای استمرار فعالیت واحد تولیدی و ممانعت از توقف خط تولید و بحران کارگری بوده که تایید اقدام گمرک توسط همه واحد های نظارتی استان از جمله بازرسی استان طی نامه های شماره ۲۲۲۱۸۲/۴۹ مورخ۱۷/۸/۹۹ و ۲۴۸۶۹۷/۴۹ مورخ ۱۲/۹/۹۹ تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *