اخبار داغ

جلوگیری از خروج سرمایه های ملی با جذب نخبگان در پروژه های علمی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد گفت: جذب نخبگان برتر و پژوهشگران در پروژه های علمی و پژوهشی از خروج سرمایه های ملی از کشور جلوگیری می کند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، از نزدیک در جریان […]

اشتراک گذاری
30 بهمن 1399
71 بازدید
کد مطلب : 28132

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد گفت: جذب نخبگان برتر و پژوهشگران در پروژه های علمی و پژوهشی از خروج سرمایه های ملی از کشور جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی قرار گرفت.

رنجبر در این نشست، با اشاره به پتانسیل‌های بسیار زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی، گفت: درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای باید به طور جدی در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم آینده‌نگری در برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در شرایط خاص اقتصادی کشور تورم بار سنگینی به اقشار مختلف جامعه وارد کرده که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در جهت کسب درآمد از منابع غیرشهریه‌ای گام بردارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از جدی‌ترین برنامه‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان پژوهشگر و اساتید مجرب و متعهد و نیز حمایت از صندوق‌های فناوری دانشگاه، این امر با سرعت خوبی در حال پیگیری و انجام است.

رنجبر با تأکید بر اینکه حذف تشریفات غیرضروری و حمایت از پژوهشگران و نخبگان علمی از دیگر رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: با جذب پژوهشگران و نخبگان برتر در پروژه‌های علمی و پژوهشی، علاوه بر تولید علم و درآمدزایی، از خروج سرمایه‌های ملی از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

وی، ادغام معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی را تمرکز بخشی در جهت بهبود مدیریت این حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید علم و درآمدزایی از منابع غیرشهریه‌ای، این حوزه نیاز به معاونتی جداگانه دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه مطلوب برسد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به ارتقای مرتبه اعضای هیأت‌علمی از دیگر اهداف این دانشگاه است.

رنجبر با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۶۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: با تفویض اختیار به استان‌ها و تشکیل کمیته انتصابات و انتخاب رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی، کمک شایانی به چابک‌سازی و بهبود این روند شده است.

وی در پایان، راه‌اندازی سامانه آموزشیار را یکی دیگر از اقدامات خوب دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: این سامانه علی‌رغم نوپایی، توانست در بسیاری موارد به شفاف‌سازی روند ثبت‌نام، انتخاب واحد، واریز شهریه و سایر امور مربوط به دانشجویان و اساتید کمک شایانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *