اخبار داغ

واکنش چین به بیانیه کانادا درباره بازداشت اتباع خارجی

یک رسانه چینی اقدام کانادا و ۵۷ کشور دیگر در امضای بیانیه ای در خصوص بازداشت اتباع خارجی را «اقدامی تهاجمی و نسنجیده برای تحریک چین» توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، روزنامه گلوبال تایمز چین در واکنش به بیانیه ای که از سوی کانادا و ۵۷ کشور دیگر درباره بازداشت اتباع خارجی تهیه شده، این بیانیه […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
107 بازدید
کد مطلب : 27656

یک رسانه چینی اقدام کانادا و ۵۷ کشور دیگر در امضای بیانیه ای در خصوص بازداشت اتباع خارجی را «اقدامی تهاجمی و نسنجیده برای تحریک چین» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، روزنامه گلوبال تایمز چین در واکنش به بیانیه ای که از سوی کانادا و ۵۷ کشور دیگر درباره بازداشت اتباع خارجی تهیه شده، این بیانیه را «اقدامی تهاجمی و نسنجیده برای تحریک چین» توصیف کرد.

مدت‌هاست که تنش‌ بین اتاوا و پکن به دلیل اختلاف بر سر موضوعات گوناگون از جمله بازداشت شهروندان دو طرف افزایش یافته و روابط دو کشور به پایین‌ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است.

پس از صدور قرار بازداشت معاون رئیس شرکت هواوی توسط کانادا که به درخواست واشنگتن صورت گرفت، چین نیز متقابلا دو شهروند کانادایی را در سال ۲۰۱۸ بازداشت کرد.

به گزارش مهر، شب گذشته کانادا اعلام کرد که با همکاری ۵۷ کشور از جمله آمریکا و آلمان، برای جلوگیری از «بازداشت خودسرانه» اتباع خارجی با اهداف دیپلماتیک اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

اگرچه متن این بیانیه، کشور خاصی را خطاب قرار نداده و جزئیات اقدامات آینده این دولت‌ها نامشخص است اما به گفته یک مقام کانادایی، بازداشت اتباع خارجی توسط چین، روسیه و کره شمالی بیش از پیش به نگرانی‌های بین‌المللی در این زمینه دامن زده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *