اخبار داغ

واکسن کرونا وزیر خارجه پرو را وادار به استعفا کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،به نقل از الجزیره، «الیزابت اَستِته» وزیر خارجه پرو، با اقرار به اینکه به صورت خارج از نوبت واکسن کرونا دریافت کرده، از سمت خود کناره‌گیری کرد. اَستِته با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر استعفایش، این اقدام را «ارتکاب به خطایی جدی» خواند و از دریافت دوز بعدی واکسن […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
60 بازدید
کد مطلب : 27337

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،به نقل از الجزیره، «الیزابت اَستِته» وزیر خارجه پرو، با اقرار به اینکه به صورت خارج از نوبت واکسن کرونا دریافت کرده، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اَستِته با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر استعفایش، این اقدام را «ارتکاب به خطایی جدی» خواند و از دریافت دوز بعدی واکسن انصراف داد.

«لوئیس سوارز» (Luis Suárez) معاون وزیر بهداشت پرو نیز ساعاتی پیش از کناره‌گیری وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که شخص او و گروه مسئول برنامه کنترل و مهار ویروس کرونا در بازه زمانی ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ (شهریور تا آبان ماه) و پیش از تایید استفاده اضطراری واکسن چینی سینوفارم، دوز نخست را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «مارتین ویسکارا» رئیس‌جمهوری سابق پرو و همسرش از جمله کسانی هستند که خارج از نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پیش از این «پیلار مازِتی» وزیر بهداشت پرو، معاون این وزارتخانه نیز کناره‌گیری کرده بودند.

مازِتی روز جمعه ۲۴ بهمن ماه با انتقاد شدید از دریافت خارج از نوبت واکسن کرونا از سوی رئیس جمهوری پیشین پرو، پیش از آغاز طرح ملی واکسیناسیون در این کشور از سمت خود استعفا داد.

به این ترتیب، «اوسکار اوگارته» وزیر بهداشت جدید پرو و جانشین مازِتی که روز شنبه ۲۵ بهمن ماه سوگند یاد کرد، پنجمین وزیر بهداشت از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر در این کشور آمریکای جنوبی خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *