اخبار داغ

روسیه: آمریکا از حضور در نشست آستانه امتناع کرد

مسکو می گوید دولت جدید واشنگتن هنوز رویکرد مشخصی در قبال سوریه اتخاذ نکرده و به همین دلیل دعوت برای حضور در نشست آستانه را رد کرده است. به گزارش پایکاه خبری تجهیزنیوز، «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه می گوید آمریکا دعوت برای حضور در نشست آستانه را که قرار است از […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
104 بازدید
کد مطلب : 27643

مسکو می گوید دولت جدید واشنگتن هنوز رویکرد مشخصی در قبال سوریه اتخاذ نکرده و به همین دلیل دعوت برای حضور در نشست آستانه را رد کرده است.

به گزارش پایکاه خبری تجهیزنیوز، «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه می گوید آمریکا دعوت برای حضور در نشست آستانه را که قرار است از امروز در شهر «سوچی» آغاز شود؛ رد کرده است.

وی در این باره افزود: برای شرکای آمریکایی مان، یک دعوتنامه فرستادیم اما متاسفانه با جواب رد مواجه شدیم. در حال حاضر، آمریکایی ها درگیر مسائل داخلی هستند و ظاهراً هنوز درباره رویکردی که در قبال سوریه اتخاذ خواهند کرد؛ تصمیم گیری نکرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، هیئت های نمایندگی ایران، ترکیه، معارضین سوری و دولت دمشق به روسیه رسیده اند حال آنکه سازمان ملل هم هیئتی را به ریاست «گیر پدرسون» نماینده ویژه در امور سوریه، اعزام کرده است.

این در حالی است که هیئت های نمایندگی کمیساریای عالی امور پناهندگان و همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این نشست حضور دارند و نمایندگان اردن، عراق و لبنان نیز به عنوان کشورهای ناظر بر روند مذاکره، به روسیه رسیده اند.

وی در نهایت با ابراز تاسف از سیاست منزوی کردن سوریه که مسیر مذاکره با مقامات این کشور را دشوار کرده است؛ از تحریم های یک جانبه واشنگتن به شدت انتقاد کرد و آن را تنبیهی جمعی علیه مردم این کشور توصیف کرد.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *