اخبار داغ

راه اندازی ۱۱۰ صندوق خرد ویژه زنان روستایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از راه اندازی ۱۱۰ صندوق خرد ویژه زنان روستایی و عشایری در این استان خبر داد. بهزاد شهرکی اظهار داشت: با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و دسترسی سریع زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی که […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
140 بازدید
کد مطلب : 27595

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از راه اندازی ۱۱۰ صندوق خرد ویژه زنان روستایی و عشایری در این استان خبر داد.

بهزاد شهرکی اظهار داشت: با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و دسترسی سریع زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی که نقش بسزایی در افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی دارد تشکیل صندوق‌های خرد زنان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: صندوق‌های خرد با خودیاری‌های زنان روستایی شکل گرفته و برای پایداری با کمک‌های بلاعوض دولتی تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با راه اندازی ۲۰ صندوق خرد جدید در سطح استان سیستان و بلوچستان تعداد صندوق‌های خرد زنان روستایی وعشایری استان به ١١٠ صندوق با ٣٢٠٠ نفر عضو افزایش یافته است.

شهرکی میزان سرمایه این صندوق‌ها را بیش از ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زنان روستایی با وام گرفتن از این صندوق‌ها می‌توانند با ایجاد یک شغل، به ارتقای اقتصادی خانوار خود کمک کنند.

وی عمده فعالیت‌های زنان روستایی عضو صندوق‌های خرد را در بخش‌های دام، طیور، صنایع تبدیلی وغذایی، زنبور عسل و سبزی و صیفی برشمرد.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *