اخبار داغ

حفاظت انرژی، یکی از اصول معماری پایدار

هر ساختمان باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد. ضرورت پذیرفتن این اصل در عصرهای گذشته با توجه به نحوه ساخت و سازها، غیر قابل انکار است و شاید تنها به سبب تنوع بسیار زیاد مصالح و فناوری جدید در دوران معاصر چنین اصلی در […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
119 بازدید
کد مطلب : 27357

هر ساختمان باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد. ضرورت پذیرفتن این اصل در عصرهای گذشته با توجه به نحوه ساخت و سازها، غیر قابل انکار است و شاید تنها به سبب تنوع بسیار زیاد مصالح و فناوری جدید در دوران معاصر چنین اصلی در ساختمان‌ها به دست فراموشی سپرده شده است.
این بار با استفاده از مصالح گوناگون و یا با ترکیب مختلفی از آن‌ها، ساختمان‌ها و محیط را با توجه به نیازهای کاربران تغییر می‌دهند.
اشاره به نظریه مجتمع زیستی نیز خالی از لطف نیست، که از فراهم آوردن سرپناهی برای در امان ماندن در برابر سرما یا ایجاد فضایی خنک برای سکونت افراد سرچشمه می‌گیرد. به این دلیل و همچنین وجود عوامل دیگر، مردم ساختمان‌های خود را به خاطر مزایای متقابل فراوان در کنار یکدیگر می ساختند.
ساختمان‌‌هایی که در تعامل با اقلیم محلی بودند و در تلاش برای کاهش وابستگی به سوخت فسیلی ساخته می‌شدند. این ساختمان‌ها نسبت به آپارتمان‌های عادی امروزی، نتیجه تجربیات بیشتر و کار و تلاش انفرادی بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *