اخبار داغ

جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزیدگانش را معرفی کرد

در مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره، از تلاش‌های محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی‌نژاد به خاطر تلاش‌های مستمرشان در ارتقای شعر و داستان انقلاب تقدیر شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سپهر سوره هنر، مراسم پایانی جشنواره شعر  و داستان انقلاب با حضور حجت‌الاسلام محمد […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
68 بازدید
کد مطلب : 27835

در مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره، از تلاش‌های محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی‌نژاد به خاطر تلاش‌های مستمرشان در ارتقای شعر و داستان انقلاب تقدیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سپهر سوره هنر، مراسم پایانی جشنواره شعر  و داستان انقلاب با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبیلغات اسلامی، محمدمهدی دادمان – رئیس حوزه هنری- و شاعران و نویسندگان کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  برگزار  و به صورت همزمان از آپارات، اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر پخش شد.

در ابتدای مراسم کلیپی درباره زندگی و فعالیت‌های ادبی مرحوم امیرحسین فردی – از پایه‌گذاران حوزه هنری و جشنواره شعر و داستان انقلاب – برای حاضران پخش شد که در آن به فعالیت‌های ادبی این نویسنده انقلاب اسلامی پرداخته شده بود.

در ادامه برنامه محمدمهدی دادمان – رئیس حوزه هنری- در سخنانی کوتاه با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: او حرکتش را از مسجد جواد الائمه آغاز کرد و در حوزه هنری ادامه داد، در جایزه شهید غنی‌پور رشد داد، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلا رساند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کرد ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برساند.

او در ادامه با بیان این‌که حوزه هنری میراث چنین بزرگانی است، گفت: در حوزه هنری باید بیش از پیش برای ارتقای هنر و ادبیات انقلابی تلاش کنیم، ما در مجموعه تهران و همکارانم در مراکز حوزه هنری استان‌ها باید تلاش کنند تا به جایگاه شایسته حوزه هنری دست پیدا کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از تلاش‌های «محمد رضا بایرامی» و «محمد رضا سهرابی نژاد» گفت: جایگاه این استادان به دلیل زحماتی که برای ادبیات انقلاب کشیده‌اند بسیار رفیع و ارزنده است.


تقدیر از بایرامی و سهرابی‌نژاد


در ادامه مراسم دوازدهمین جشنواره که با اجرای رسالت بوذری برگزار می‌شد،‌ مراسم تقدیر از محمدرضا بایرامی – نویسنده – برگزار شد. او  در سخنانی با اشاره به عکس‌های نویسندگان و شاعران زنده‌یاد انقلاب اسلامی که تصاویرشان در سالن اجرای مراسم قرار داشت گفت: من از همکاری و همراهی با بیشتر این نویسندگان و اساتید ادبی، خاطرات فراموش‌نشدنی‌ای دارم، ما روزهای خوبی را با یکدیگر سر کردیم.

او با یادآوری خاطرات خوبی که از دوستی با زنده‌یاد امیرحسین فردی داشته است، گفت: امیرحسین فردی انسانی ادیب، وارسته و با احساس بود که بیشتر از آن‌که به احوالپرسی با مسئولان و روسا علاقه داشته باشد به پرسیدن حال گل‌ها، شمشادها و پرندگان علاقه داشت، او انسانی عجیبی بود که حواسش به همه نویسندگان بود و همان‌طور که از حرکت مسجد جواد الائمه مراقبت می‌کرد، حواسش به جایزه شهید غنی‌پور و سایر فعالیت‌های ادبی هم بود، او همیشه شنونده انتقادات بود و با صبوری همه حرف‌ها و حتی انتقادات را شنوا بود و ما امروز بیشتر از قبل به چنین نویسندگانی نیازمندیم.


محمدرضا سهرابی‌نژاد – شاعر – نیز با یاد کردن از نویسندگان متعهد انقلاب همچون امیرحسین فردی با بیان این‌که من یک شاعر انقلابی هستم و انقلابی خواهم ماند و به این انقلابی بودن افتخار می‌کنم، گفت: با آن‌که جوان‌گرایی بسیار خوب است اما باید همزمان از کسانی که سال‌ها در ادبیات انقلاب کار کرده و عمرشان را برای این ادبیات گذاشته‌اند استفاده شود و آن‌ها به فراموشی سپرده نشوند و به این ترتیب است که ادبیات ما به اوج خواهد رسید.

 
در کلیپی که درباره این شاعر پخش شد او با بیان زندگی دشواری که طی کرده و به این جایگاه در ادبیات ایران رسیده است، گفت: کتابخانه، معدن و گنجینه و دریایی از فضیلت ملت‌هاست چون در این‌جا کتاب‌هایی از کشورهای مختلف از گذشته و حال است و ما با مطالعه آن‌ها می‌توانیم در عقل و تجربه آن‌ها، در دنیای نویسندگان آن‌ها شریک شویم و با مطالعه که از واژه طلوع کردن و روشن شدن است به مقاماتی می‌رسیم که به آن ادیب می‌گویند.

در ادامه مراسم حسینعلی جعفری – دبیر علمی بخش داستان جشنواره – در سخنانی با بیان این‌که آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی بسیار قابل توجه بودند، گفت: من از سینماگران می‌خواهم که به سمت اقتباس از داستان‌های نویسندگان کشورمان حرکت کنند و از این داستان‌های بدیع و جذاب برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های‌شان استفاده کنند.


در این برنامه علی‌محمد مودب – دبیر علمی بخش شعر جشنواره – با اشاره به رشد قابل توجه آثار شعری جشنواره امسال گفت که باید توجه ویژه‌ای به جوایز جشنواره‌ها صورت گیرد و میزان جوایز افزایش یابد.


برندگان جوایز دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب
 

در ادامه مراسم، اسامی برگزیدگان بخش ‌داستان انقلاب بر اساس بیانیه هیات داوران به این شرح اعلام شد:
نفرات اول:
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی  در بخش رمان کودک و نوجوان اهدا می­‌شود به سجاد خالقی از چهارمحال بختیاری برای اثر مه و دود.
هیأت داوران در بخش رمان بزرگسال هیچ اثری را شایسته ندانست.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان اهدا می‌شود به منیره‌هاشمی از خراسان رضوی برای اثر باباها گم نمی‌شوند.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه بزرگسال اهدا می‌شود به مهدی پورفرد از تهران برای اثر قلعه.
 نفرات دوم:
بخش داستان کوتاه و رمان
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان اهدا می‌شود به علیرضا نعمت اللهی از تهران برای اثر سکه شاهی.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه بزرگسال اهدا می‌شود به مولود علیزاد فاضل از آذربایجان شرقی برای اثر این عکس.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش رمان کودک و نوجوان اهدا می‌شود به محمد سرشار از تهران برای اثر شکار هیولا.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش رمان بزرگسال بدون اولویت اهدا می‌شود به حمید بابایی از تهران برای اثر چهل و یکم و علی‌اصغر عزتی پاک از تهران برای اثر تشریف. 
نفرات سوم:
بخش داستان کوتاه و رمان
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه بزرگسال اهدا می‌شود به سیروس جمشیدی از فارس برای اثر کادیلاک.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان اهداء می‌شود به حدیث ناظری از هرمزگان برای اثر بهمن شیر.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش رمان بزرگسال اهدا می‌شود به مرضیه نفری از قم برای اثر جامانده از پسر.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش رمان کودک و نوجوان اهدا می‌شود به طاهره مشایخ از گیلان برای اثر سِلفی با خرابکار.
نفرات تقدیری:
لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش رمان کودک و نوجوان اهدا می‌شود به مریم فریدی از البرز برای اثر اورکت روسی.
لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش رمان بزرگسال اهدا می‌شود به سیدمیثم موسویان از همدان برای اثر بی نام پدر.
لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان اهدا می‌شود به مصطفی میرزایی از همدان برای اثر من دیگر نمی‌ترسم.
هیأت داوران در بخش داستان کوتاه بزرگسال هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانست.


بخش شعر انقلاب و بیانیه هیات داوران
نفرات اول:
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر نو اهدا می‌شود به فهیمه قائدی از اصفهان برای اثر زبان سفید.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر کهن اهدا می­‌شود به مائده‌ هاشمی از اصفهان برای اثر جنگ نابرابر.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کودک اهدا می‌شود به حسین عبدی از گلستان برای اثر باران، فرشته است. 
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نوجوان اهدا می‌شود به منیره‌ هاشمی از خراسان رضوی برای اثر صلح روی لوله تفنگ.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نو اهدا می‌شود به عباس باقری از سیستان و بلوچستان برای اثر کرکسی در پوست عقاب. 
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کهن اهدا می‌شود به علی‌رضا محمدعلی بیگی از قم برای اثر طَیَران.
نفرات دوم:
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر نو اهدا می‌شود به اسماعیل احمدی امجزی از کرمان برای اثر سرباز گمنام.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر کهن اهدا می‌شود به سید سلمان علوی گنابادی از قم برای اثر لیله القدر.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کودک اهدا می‌شود به سمیه تورجی از فارس برای اثر خدای من سلام.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نوجوان اهدا می‌شود به زهرا داوری از خراسان شمالی برای اثر جایی که دوستش دارم. 
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نو اهدا می‌شود به مجتبی صفدری تمرین از گیلان برای اثر نسخه جعلی.
لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کهن اهدا می‌شود به علی سلیمانی از تهران برای اثر غزل که تحصن کند. 
نفرات سوم:
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر نو اهدا می‌شود به عفت خادمی از خراسان رضوی برای اثر پیاله.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش تک اثر شعر کهن اهدا می‌شود به عاطفه جوشقانیان از قم برای اثر دو تا رفیق.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کودک اهدا می‌شود به دادیار حامدی از مازندران برای اثر مامانِ بابا.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نوجوان اهدا می‌شود به طیبه شامانی از تهران برای اثر کوه پیش پای تو افتاد.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر نو اهدا می‌شود به رضا یزدانی از قم برای اثر حصار.
لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی در بخش مجموعه شعر کهن اهدا می‌شود به حسنا محمدزاده از اصفهان برای اثر تیه دا.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *