اخبار داغ

تمایل روسیه برای همکاری با واشنگتن با هدف حل بحران فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،وبه نقل ازپ وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان ویژه کمیته چهارجانبه خاورمیانه شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به توافق رسیدند که با یکدیگر دیدارهایی منظم داشته باشند. در نشست مجازی که دیروز برگزار شد؛ «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه روسیه در بحران فلسطین و […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
80 بازدید
کد مطلب : 27425

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،وبه نقل ازپ

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان ویژه کمیته چهارجانبه خاورمیانه شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به توافق رسیدند که با یکدیگر دیدارهایی منظم داشته باشند.

در نشست مجازی که دیروز برگزار شد؛ «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه روسیه در بحران فلسطین و «هادی اَمر» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند.

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، طی این نشست، طرفین درباره چشم‌اندازهای همکاری مسکو-واشنگتن درخصوص راهکار مناقشه فلسطین-اسرائیل، از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه، صحبت کردند. همچنین، طرف روس از آمادگی آمریکا برای از سرگیری مشارکت کامل در کمیته چهارجانبه و تقویت گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مشکلات صلح خاورمیانه حمایت کرده است.

این بیانیه می افزاید: نماینده روسیه بر اهمیت تلاش‌ها برای ایجاد شرایط لازم جهت از سرگیری هرچه سریعتر گفت‌وگوهای مستقیم فلسطینی-اسرائیلی با وساطت کمیته چهارجانبه، بر مبنای راهکار دو دولتی و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

سافرونکوف همچنین تاکید کرد که اقدامات یکجانبه غیرقابل پذیرش هستند، خواه به واسطه تحریک خشونت باشد یا توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *