اخبار داغ

بی‌انضباطی مالی گسترده در بودجه وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس صبح امروز (سه‌شنبه) در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در خصوص بودجه تقدیمی دولت پس از اینکه مجلس محترم کلیات بودجه را در دوره قبل رد کرد، مجدداً بودجه با اصلاحاتی بسیار ناچیز به مجلس آمده است، یعنی دولت […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
33 بازدید
کد مطلب : 27417

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس صبح امروز (سه‌شنبه) در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در خصوص بودجه تقدیمی دولت پس از اینکه مجلس محترم کلیات بودجه را در دوره قبل رد کرد، مجدداً بودجه با اصلاحاتی بسیار ناچیز به مجلس آمده است، یعنی دولت در مجموعه لوایحی که به مجلس تقدیم می‌کند نگاهش این است که اگر بار اول مجلس مخالفتی کرد با یک تغییرات جزئی مجدداً مجلس مجبور می‌شود که بودجه را مصوب کند.

وی افزود: این در همه پیشنهادات دولت دیده می‌شود و شاید نوعی لجبازی بین دولت و مجلس اتفاق می‌افتد، براساس اینکه مطالبات به حق مردم در آن دیده نشود. در بودجه‌ای که امروز به مجلس داده شده است، یک بی انضباطی مالی بسیار گسترده‌ای از سوی دولت دیده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: رشد بی‌سابقه اعتبارات دستگاه‌های دولتی و هزینه‌ای نشان دهنده این است که دولت به خواسته‌های جدی مردم توجه ندارد. عدم صرفه جویی در دستگاه‌های دولتی، تامین اعتباری که دولت برای آن پیش‌بینی کرده است بیشتر بر اساس چند شاخص مهم است که مهمترین آن فروش اموال دولت و اوراق قرضه است. تا کی می‌خواهیم دولت‌های آینده را بفروشیم؟

وحیدی تصریح کرد: دولت آینده با فروش این اوراق تا چند سال باید بدهکار باشد؟ این نگاه نشان دهنده این است که یک دولت بر سر کار است و می‌خواهد به لحاظ مالی برای دولت آینده نیز تعیین تکلیف کند. کار بسیار سختی در دولت اتفاق می‌افتد و نشان دهنده این است که یک سوء مدیریتی در زندگی مردم اتفاق می‌افتد.

وی گفت: سیاست‌های تبعیض‌آمیز نسبت به برخی دستگاه‌ها و برخی ارکان دولت یا برخی از کارمندان آشکار است، نگاهی که امروز وجود دارد این است که در دولت، توجه ویژه‌ای به موضوعاتی مثل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشده است. در دولت توجهی به پرداخت‌هایی که از سال‌های گذشته قولش داده شده، نشده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: به عنوان نمونه در بحث رتبه‌بندی معلمان و کارکنان دستگاه‌های مختلف دولت توجهی صورت نگرفته است. دولت دنبال چاق کردن دلال‌ها است نه به دنبال رفع مشکلات مردم و قشر محروم. همکاران ما در کمیسیون تلفیق کارهای بزرگ انجام دادند و تلاش کردند بودجه را به سامان برسانند اما برگشت دولت در بودجه، نشان دهنده این است که دولت یک تصمیم جدی برای حل مشکلات جامعه نگرفته است.

وحیدی با بیان اینکه این بیماری در بودجه نویسی که مقام معظم رهبری به رفع آن تاکید کرده‌اند تا دولت‌های آینده در سمت و سویی درست قرار بگیرند، در هیچکدام از بودجه سال‌های گذشته شاهد نبودیم، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که دوستان عزیز بودجه را با دقت بیشتری ارزیابی کنند.

وی اضافه کرد: اگر به سه دوازدهم بودجه هم رای بدهیم، دولت باید بداند در ساماندهی بودجه باید مسیر درستی را انتخاب کند نه اینکه چون سال آخر دولت است، هرچه پیش آمد خوش آمد. ما دو انتخابات مهم در پیش داریم و شرایط کشور حساس است اما عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف نشانه یک انضباط مالی نیست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: نمایندگان محترم باید با کلیات بودجه نظر مخالف داشته باشند تا دولت در فرآیند سال آتی مسیری را نرود که ما مجبور شویم کل سال را با یک لایحه‌های پیش ببریم، که هیچ اقدامی از نظر مجلس در آن صورت نگرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *