اخبار داغ

بازگشت رضا ایرانمنش با کارگردانی “سپهسالار”

رضا ایرانمنش که جوان‌ اولی سینمای دفاع‌مقدس شناخته می‌شود، مدتی پیش در بیمارستان بستری بود و حالا خبرهایی می‌رسد که قرار است بعد از فاصله زیاد او با عرصه تصویر، سریالی را کارگردانی کند. رضا ایرانمنش را فقط با “دکل” و “سجاده آتش” نمی‌شناسند بلکه او را به عنوان جانباز جنگ صدا می‌زنند. هنرمندی که […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
56 بازدید
کد مطلب : 27483

رضا ایرانمنش که جوان‌ اولی سینمای دفاع‌مقدس شناخته می‌شود، مدتی پیش در بیمارستان بستری بود و حالا خبرهایی می‌رسد که قرار است بعد از فاصله زیاد او با عرصه تصویر، سریالی را کارگردانی کند. رضا ایرانمنش را فقط با “دکل” و “سجاده آتش” نمی‌شناسند بلکه او را به عنوان جانباز جنگ صدا می‌زنند. هنرمندی که در عملیات والفجر۸ به علت استشمام گاز خردل، جانباز شیمیایی شد، در پی این بیماری حتی برای مدتی به کما رفت و از آن روز تاکنون هرازگاهی در بیمارستان بستری می‌شود.

سریال «سپهسالار»، جدیدترین کار رضا ایرانمنش پس از فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «مردان آسمانی»، «پلاک‌های نایاب»، «فراموشی»، «فرزند پارس» و … در قامت کارگردان است که در ۲۶ قسمت تولید خواهد شد. 

فرزاد فتحی خبر ساخت سریال “سپهسالار” را تأیید کرد و  گفت: ۹ سال پیش قرار بود “سپهسالار” ساخته شود، فیلمنامه‌ای که رضا ایرانمنش نوشته بود اما در آن دوران به هر دلیلی کار نشد. ما حدود دو سه ماه پیش با ایشان صحبت کردیم این کار را آغاز کنیم اما پیشنهاد دادیم که به سریالی ۲۶ قسمتی تبدیل شود. خوشبختانه بعد از آن دوران نقاهت، رضا ایرانمنش روحیه خوبی گرفته و این روزها با یکی دو نویسنده مطرح سینما و تلویزیون در حال نگارش فیلمنامه‌ایم.

وی درباره پخش این سریال در تلویزیون یا نمایش‌خانگی، تأکید کرد: هنوز نمی‌توانیم درباره این موضوع صحبت کنیم و باید کار پیش برود جزئیات دیگر را اعلام خواهیم کرد. فقط این سریال دفاع‌مقدسی در فضای‌طنز ساخته می‌شود. 

این تهیه‌کننده در خصوص بازی خود رضا ایرانمنش در “سپهسالار” گفت: همزمان با نگارش فیلمنامه، مقدمات تولید هم فراهم می‌شود یکی از این اتفاقات حتماً انتخاب بازیگران است. حرفه‌ای نیست تا قبل از تکمیل فیلمنامه، نامی از کاراکتری برده شود اما آقای ایرانمنش از روز اول می‌دانند کدام شخصیت‌ها را چه کسانی باید بازی کنند. مذاکره‌هایی هم اتفاق افتاده که بگذارید به موقع نام‌های بازیگران را اعلام خواهیم کرد. خودشان هم خیلی تلاش دارند در این سریال بازی کنند به دلیلی که مردم رضا ایرانمنش را خیلی دوست دارند. اما از طرفی هم می‌خواهد بیشتر تمرکزش روی کارگردانی باشد. 

«سپهسالار» به کارگردانی رضا ایرانمنش و تهیه‌کنندگی فرزاد فتحی در شهرهایی، چون تهران، کرمان، شیراز و اهواز تصویربرداری خواهد شد. فرزاد فتحی خاطرنشان کرد: قرار است اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰۰ از خوزستان شروع کنیم. تقریبا ما اگر اردیبهشت کار کلید بخورد تمام تلاش‌مان این است تا پایان تابستان یعنی شهریورماه آماده پخش شود.

فتحی همچنین درباره قطعه “خاک پاک” حمیدرضا خندان هم افزود: قطعه “خاک پاک” با مضمونی در رابطه با ایران و یک قطعه حماسی است که علاوه بر اجرا، آهنگسازی آن نیز به عهده حمید خندان است. مسعود عسگری ترانه این قطعه را سروده و رضا تاجبخش به همراه سهیل چرچی آن‌را تنظیم کرده‌اند. این نماهنگ قرار است به مناسبت روز خلیج فارس و ۱۸ اردیبهشت‌ماه منتشر شود.کارگردانی نماهنگ قطعه “خاک پاک” را به عنوان ترانه‌ حماسی، رضا ایرانمنش برعهده دارد و‌ قرار است در شهرهایی چون مشهد، جزیره کیش، شیراز، تهران، کرمانشاه و اصفهان تصویربرداری شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *