اخبار داغ

ادعای ورود رزم ناوهای چینی به حریم آبی ژاپن

به گزارش تجهیز نیوز، و به نقل از اسپوتنیک، دولت توکیو امروز سه شنبه از بابت آنچه که ورود غیرقانونی رزم ناوهای چینی به حریم آبی خود توصیف کرده، مراتب اعتراض خود را به دولت پکن اعلام کرد. گفته می شود که دیروز دوشنبه چهار فروند کشتی گشت دریایی چین به حریم آبی ژاپن در […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
101 بازدید
کد مطلب : 27536

به گزارش تجهیز نیوز، و به نقل از اسپوتنیک، دولت توکیو امروز سه شنبه از بابت آنچه که ورود غیرقانونی رزم ناوهای چینی به حریم آبی خود توصیف کرده، مراتب اعتراض خود را به دولت پکن اعلام کرد.

گفته می شود که دیروز دوشنبه چهار فروند کشتی گشت دریایی چین به حریم آبی ژاپن در اطراف جزایر مورد مناقشه «سنکاکو» واقع در دریای چین شرقی، وارد شدند.

ادعا می شود دو فروند از این کشتی ها تا روز سه شنبه در قلمرو آبی ژاپن مانده اند حال آنکه روی عرشه یکی از چهار کشتی نیز یک توپ جنگی بوده است.

در ماه ژانویه، چین قانونی را تصویب کرد که به گارد ساحلی خود اجازه شلیک به کشتی های خارجی را می دهد که وارد آب های مورد مناقشه با این کشور می شوند.

در سال ۲۰۲۰، توکیو مدعی شد که رزم ناوهای چینی ۲۴ بار حریم آبی ژاپن را نقض کرده اند که در یک مورد، این رویداد ۵۷ ساعت طول کشید.

پیشتر، «لوید آستین» وزیر دفاع دولت جدید واشنگتن، در تماس تلفنی با «نوبیو کیشی» همتای ژاپنی، از آمادگی آمریکا برای دفاع از توکیو در مناقشات مرزی با چین سخن گفته بود.

اشاره وی به مجمع الجزایر غیرمسکونی واقع در دریای چین شرقی است که ژاپن آنها را سنکاکو می نامد حال آنکه چین آنها را تحت عنوان «دایاکو» بخشی از قلمرو ارضی خود تلقی می کند.

به ادعای آستین، جزایر تحت مناقشه مشمول بند ۵ معاهده امنیتی آمریکا-ژاپن هستند و آمریکای تحت امر بایدن، همچنان با هرگونه اقدام یک جانبه برای تغییر وضعیت موجود در دریای چین شرقی، مخالف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *