اخبار داغ

کتاب هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست به قلم دکتر سید فخرالدین طاهرزاده موسویان و مهندس سید محمدرضا حسینی علی آباد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان، فعال رسانه و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیزنیوز، و آقای سید محمدرضا حسینی علی آباد دبیر سرویس دانش و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی عطران چاپ شد. پیش […]

اشتراک گذاری
27 بهمن 1399
132 بازدید
کد مطلب : 27293

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان، فعال رسانه و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیزنیوز، و آقای سید محمدرضا حسینی علی آباد دبیر سرویس دانش و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی عطران چاپ شد.

پیش گفتار نویسندگان این کتاب:
بر کسی پوشیده نیست که کشور ما درگیر جنگ سنگین رسانه ای است و دشمن با فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای، فیلم و سریال به میدان آمده است تا در این نبرد بتواند فکر و قلب جوان ایرانی را تسخیر کند.
مهم ترین کار در حوزه رسانه قبل از ورود شناخت عرصه است، یعنی هم علم رسانه را بشناسیم و هم ابعاد سنگین این جنگ را برآورد کنیم، به همین خاطر رهبر انقلاب فرمود: اگر شما تو جبهه ی جنگ نظامی، هندسه ی زمین در اختیارتان نباشد، احتمال خطاهای بزرگ هست. برای همین هم هست که شناسایی می روند.
با توجه به اهمیت اخبار و اطلاع رسانی و پیدایش رسانه های الکترونیکی و رقابت بین رسانه های خبری، بی توجهی و کوچک ترین غفلت هر رسانه در زمینه خبررسانی به حذف آن از عرصه اطلاع رسانی و یا کم اثر بودن آن منتهی می شود، بنابراین آموزش و تربیت خبرنگاران با ذوق، جسور و متعهد کاری است که رسانه های در عرصه رقابت به انجام آن می پردازند.
اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آن ها از دغدغه های مهم و سرمایه اصلی دست اندرکاران هر رسانه است و دست اندرکاران رسانه ها، از جمله خبرنگاران زمانی موفق به کسب این سرمایه می شوند که آموزش و تخصص لازم را برای تولید اخبار و انتشار آن فرا گیرند. بنابراین خبرنگاران برای جلب اعتماد مخاطبان باید با بهره گیری از دانش و هنر این رشته و فراگیری اصول نگارش خبر، خبرهای مورد نیاز مخاطبان را با رعایت اصول صحت، جذابیت و جامعیت در کمترین زمان ممکن انتشار دهند.
این اثر در ۱۶ فصل آموزش های کاملی را از فرآیندهای خبر و خبرنویسی تدوین کرده است و هر آنچه را که یک خبرنگار باید بداند در آن ذکر کرده است.
کتاب هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست برای مدرسان حوزه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه ها و دانشجویان این رشته منبع ارزشمندی است و به کار همه مطبوعاتی هایی که دوست دارند مهارتشان را بیفزایند و بازار تازه ای برای اطلاع رسانی و روزنامه نگاری آزاد ایجاد کنند، می آید.
این کتاب از مهم ترین کتاب های کاربردی خبرنگاری است که علاوه بر این که می تواند به عنوان یک درس برای دانشجویان علوم ارتباطات تدریس شود، در عین حال برای تمام کسانی که در تهیه، تدوین و انتشار خبر فعالیت دارند، مفید است.

نوبت چاپ: اول
قیمت روی جلد: ۵۵۰۰۰۰ ریال (ارسال پستی رایگان)
جهت پاسخگویی به سؤالات و تهیه کتاب مربوطه می توانید از طریق پل ارتباطی انتشارات عطران اقدام نمایید:

دفتر مرکزی انتشارات عطران:     66191000 -021
شماره تلگرام پشتیبانی (۲۴ ساعته): ۰۹۱۰۸۱۷۲۸۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *