اخبار داغ

نگرانی دولت فرانسه از پیروزی «لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲

وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه ای از نگرانی خود از احتمال پیروزی «مارین لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه، در مصاحبه با فرانس پرس گفت: ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده «مارین لوپن» رهبر حزب اجتماع ملی، که به […]

اشتراک گذاری
26 بهمن 1399
109 بازدید
کد مطلب : 26980

وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه ای از نگرانی خود از احتمال پیروزی «مارین لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه، در مصاحبه با فرانس پرس گفت: ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده «مارین لوپن» رهبر حزب اجتماع ملی، که به دیدگاه‌های بیگانه‌هراسی شهرت دارد در انتخابات آینده پیروز شود و باید در برابر انتخاب احتمالی او به ریاست‌ جمهوری ایستاد.

لوپن در انتخابات سال ۲۰۱۷ در رقابت با امانوئل ماکرون، رییس ‌جمهوری فرانسه، شکست خورد.

بنابر نظرسنجی‌ها، در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که قرار است سال آینده برگزار شود، لوپن رقیب اصلی ماکرون است.

وزیر اقتصاد فرانسه در این مصاحبه گفت: همه می‌دانیم که امکان دارد مارین لوپن در انتخابات پیروز شود. این امکان سیاسی وجود دارد و باید در برابر آن ایستاد.

براساس گمانه‌زنی‌ها لوپن می‌تواند با بهره‌برداری ازهمه گیری کرونا لطمه‌های اقتصادی ناشی‌از آن، در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به پیروزی دست یابد.

از آغاز همه‌گیری در این کشور حدود سه‌ میلیون و ۴۰۰هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این ویروس جان بیش از ۸۱ هزار نفر را در فرانسه گرفته و کُندی دولت ماکرون در اجرای برنامه واکسیناسیون هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *