اخبار داغ

اقدامات سفارت آمریکا در بغداد مشکوک است

یک تحلیلگر سیاسی عراقی به اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد و عدم واکنش دولت به آن اشاره کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که دولت این کشور باید در برابر اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دهد. وی افزود: شاهد آن هستیم که اقدامات […]

اشتراک گذاری
26 بهمن 1399
125 بازدید
کد مطلب : 26986

یک تحلیلگر سیاسی عراقی به اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد و عدم واکنش دولت به آن اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که دولت این کشور باید در برابر اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دهد.

وی افزود: شاهد آن هستیم که اقدامات سفارت آمریکا از جمله استفاده از سامانه های دفاعی و تیراندازی های بی‌هدف، با سکوت دولت عراق رو به رو شده است.

الکعبی بیان کرد: این اقدام دولت عراق باعث می شود فکر کنیم که سفارت آمریکا در کشور دیگری غیر از عراق واقع شده است.

وی ادامه داد: ساختمان متعلق به آمریکا در بغداد را نمی توان یک سفارتخانه نامید چرا که یک پایگاه نظامی است که در داخل آن حاوی هواپیماهای جنگی قرار دارد. این ساختمان به مرکز فرماندهی نظامی آمریکا تبدیل شده است.

پیش از این نیز، «احمد الکنانی» نماینده ائتلاف الفتح اعلام کرده بود که اقدامات سفارت آمریکا در بغداد مبنی بر برگزاری مانورهای نظامی در اطراف این سفارتخانه نقض آشکار حاکمیت عراق است.

وی افزود: سفارت آمریکا در بغداد به ساکنان این منطقه هشدار می دهد که قصد برگزاری یک مانور نظامی دارد. آیا این نقض آشکار حاکمیت ملی عراق نیست؟

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *