اخبار داغ

ترامپ با اینکه می توانست، از یورش حامیانش به کنگره جلوگیری نکرد

سی‌ان‌ان با اشار ه به گفتگوی تندِ رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با رییس‌جمهور پیشین آمریکا در ششم ژانویه اعلام کرد که ترامپ با اینکه می توانست، از یورش حامیانش به کنگره جلوگیری نکرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز شنبه و همزمان با آغاز پنجمین روز از دومین ستیضاح ترامپ در […]

اشتراک گذاری
25 بهمن 1399
68 بازدید
کد مطلب : 26763

سی‌ان‌ان با اشار ه به گفتگوی تندِ رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با رییس‌جمهور پیشین آمریکا در ششم ژانویه اعلام کرد که ترامپ با اینکه می توانست، از یورش حامیانش به کنگره جلوگیری نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز شنبه و همزمان با آغاز پنجمین روز از دومین ستیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا در گزارشی اعلام کرد که رییس جمهور پیشین این کشور در روز حمله هوادارانش به ساختمان کنگره (۶ ژانویه، ۱۷ دی ماه سال جاری)، از بازگرداندن آنها خودداری کرد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در روزی که طرفدارانش به ساختمان کنگره حمله کردند، با وجود درخواست جمهوریخواهانِ هم حزبی خود، از بازگرداندن آنها خودداری کرده بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، در روز ناآرامی های کنگره در ۶ ژانویه، یک مکالمه تلفنی «سخت» میان ترامپ و «کوین مک‌کارتی» (Kevin McCarthy) رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد که طی آن وی خواستار آن شد که «آشوبگران را بیرون بکشید»، اما ترامپ از این کار خودداری کرده بود.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: رئیس جمهور پیشین آمریکا در آن زمان تأکید کرده بود که «کوین»، من معتقدم این افراد بیش از شما از نتایج انتخابات ناراحت هستند.

جمهوری‌خواهانی که این مکالمه را شنیده بودند گزارش دادند که این مکالمه در فضای بسیار تندی انجام شد و «کوین مک‌کارتی» فریاد می زد که معترضین می خواهند از طریق پنجره به دفتر او وارد شوند.

گفتنی است که تصاویر زنده ارسالی از پنجمین روز از دومین ا ستیضاح ترامپ نشان می دهد که سناتورها در حال استماع آخرین استدلال های موافقین و مخالفین استیضاح وی هستند.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار استیضاح می‌شود.

او پیشتر در پرونده موسوم به «اوکراین گیت» به سوءاستفاده از قدرت برای اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور خارجی با هدف سندسازی علیه «جو بایدن» متهم شده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست پیشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا ۲ زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت کردند.

بنابر گزارش اف‌بی‌آی، یکی از زنان مذکور در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *