اخبار داغ

جوانان انقلابی به حیاط خلوت ‌علمی ابرقدرت‌ها راه‌یافته‌اند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نقاطی حضور دارند که به نوعی حیاط خلوت‌های ابرقدرت‌های جهان در حوزه نانو تا حوزه هوافضا محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی به مناسبت ایام الله دهه فجر با اشاره […]

اشتراک گذاری
23 بهمن 1399
106 بازدید
کد مطلب : 26342

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نقاطی حضور دارند که به نوعی حیاط خلوت‌های ابرقدرت‌های جهان در حوزه نانو تا حوزه هوافضا محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی به مناسبت ایام الله دهه فجر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران پیش از انقلاب کشور ثروتمند نفتی بود که تکنولوژی و محصولات نظامی خود را از کشور آمریکا خریداری می‌کرد و بزرگترین مشتری محصولات غربی بود اما این محصولات با اداره و نظارت آمریکایی‌ها استفاده می‌شد.

وی اظهار داشت: همانطور که در خاطرات اسدالله علم وزیر دربار زمان طاغوت آمده است هواپیماهای ایرانی که نظام شاهنشاهی خریداری کرده بود بدون اطلاع دولت ایران در ویتنام مشغول مبارزه بودند یا نیروهای ایرانی باید در عمان یا لبنان با اراده نظام بین‌الملل که همان آمریکا بود، حضور پیدا می‌کردند و کشور استقلال نداشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: پس از انقلاب علاوه بر فشارهای حداکثری به دلیل تهدیدها، تحمیل جنگ و همچنین هزینه‌های سنگینی که دشمن به امنیت ملت ما به خاطر انتخاب استقلال وارد کرد، اراده ملت ایران قوی‌تر شد و باعث شد که خود به این بازدارندگی، توانمندی و اقتدار در حوزه دفاع برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما پایه خلق امنیت و اقتدار بوده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در نقاطی حضور دارند که آن نقاط به نوعی حیاط خلوت‌های ابرقدرت‌ها در حوزه نانو تا حوزه هوافضا محسوب می‌شود و تمام این دستاوردها پس از انقلاب توسط دانشمندان جوان و نیروهای دفاعی و نظامی محقق شده است.

وی در ادامه افزود: دهه فجر در ایران به روزهای دوازده تا ۲۲ بهمن اطلاق می‌شود؛ سال ۵۷ در این روزها رویداد و تحولاتی رخ داد که منجر به برچیده شدن نظام شاهنشاهی و روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب شد که مهم‌ترین آن ورود امام خمینی (ره) به ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی خاطر نشان کرد: ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در ایران مجموعه اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و به همین واسطه این هفته با نام دهه فجر شناخته می‌شود؛ عنوان “دهه فجر” نخستین بار در سال ۱۳۶۰ توسط معادی خواه وزیر وقت فرهنگ و ارشاد مطرح شد. ۱۲ بهمن ماه ۵۷ پنجشنبه‌ای تکرار نشدنی برای ملت ایران بود؛ سرمای زمستان برای استقبال کنندگان از امام خمینی (ره) بی معنا بود؛ از ۶ بامداد روز ۱۲ بهمن جمعیت به خیابان‌ها آمده بودند به نحوی که حتی برخی از منابع طول جمعیت استقبال کنندگان را ۳۳ کیلومتر بیان کرده‌اند. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه هواپیمای امام خمینی (ره) در فرودگاه مهر آباد بر زمین نشست تا فراغ ۱۴ ساله وی با مردم ایران به پایان برسد.

وی در پایان گفت: چند لحظه پس از باز شدن در خروجی هواپیما، امام خمینی (ره) در حالی که دستش در دست مهماندار فرانسوی بود، در برابر دیدگان مشتاقان حاضر شد، با نخستین گام‌ها فریاد الله اکبر مردم همیشه در صحنه ایران به پا خواست. ایشان پس از پیاده شدن از هواپیما ضمن تشکر از آحاد ملت غیور ایران که در به ثمر نشستن درخت انقلاب رنج‌های زیادی تحمل کرده بودند راهی بهشت زهرا شدند و سخنرانی خود را انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *