اخبار داغ

پاسخ اردوغان به ماکرون: از لیبی می رویم اما اول بقیه بروند

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به درخواست رئیس جمهور فرانسه برای ترک لیبی اعلام کرد که تنها پس از عقب نشینی نیروهای خارجی دیگر از خاک لیبی، ترکیه نیروهایش را از این کشور بیرون می آورد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه سه شنبه […]

اشتراک گذاری
22 بهمن 1399
109 بازدید
کد مطلب : 26150

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به درخواست رئیس جمهور فرانسه برای ترک لیبی اعلام کرد که تنها پس از عقب نشینی نیروهای خارجی دیگر از خاک لیبی، ترکیه نیروهایش را از این کشور بیرون می آورد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه سه شنبه گفت که “اگر ابتدا نیروهای خارجی دیگر عقب نشینی کنند” کشورش گزینه خارج کردن نیروها از لیبی را اجرایی می کند.

وی افزود: حضور ما در لیبی براساس درخواست دولت “قانونی” این کشور است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده و براساس توافق نامه های همکاری نظامی است.

اردوغان با انتقاد تند از امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود گفت: ماکرون می گوید “ترکیه باید نیروهای خود را از لیبی بیرون ببرد” من هم به او می گویم: اول نیروهای خودت را از مالی و چاد بیرون کن.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه به حملات خود علیه من ادامه می دهد و دائما مرا هدف قرار می دهد، سوالم این است از حمله به من چه می خواهی؟ قبل از حمله به من، باید کفاره قتل عام های خود در الجزایر و بقیه کشورهای آفریقایی را بدهی پیشتر امانوئل ماکرون پس از آنکه اردوغان او را “باری بر دوش فرانسه” توصیف کرد  اردوغان را به رعایت احترام فراخواند

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *