اخبار داغ

هیچ کشوری نمی‌تواند مانع پیشرفت ایران شود

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هیچ کشوری نمی تواند مانع پیشرفت ملت ایران شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انجام شد، با بیان اینکه نحوه رابطه بین نظامیان و روحانیون […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1399
102 بازدید
کد مطلب : 25630

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هیچ کشوری نمی تواند مانع پیشرفت ملت ایران شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان فارس که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انجام شد، با بیان اینکه نحوه رابطه بین نظامیان و روحانیون ابعاد مختلفی دارد و متعلق به امروز و دیروز نیست، گفت: روحانیت اگر انگیزه‌های معنوی و الهی را در نظامیان تقویت کند، آن نیروی نظامی نقش خود را بهتر ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط نظامیان و روحانیون در جمهوری اسلامی ایران جلوه بیشتری داشته و باید قدر آن را دانسته و به درستی آن را به پیش ببریم، گفت: در فقه اسلامی حمایت از حاکم ظالم مسلمان، حرام و اما کنار آمدن با حاکم کافر بدتر از کنار آمدن با حاکم مسلمان ظالم است متأسفانه برخی افراد به نحوی آمریکا و ارتباط با آن کشور را ناجی ایران می‌دانند و مجالی برای هیچ راه دیگری باقی نمی‌گذارند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ما قویاً اعتقاد داریم این کشور ملک امام زمان (عج) است و در چنین کشوری بن بست وجود ندارد و ما همه برای امام زمان (عج) می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم؛ وقتی صاحب همه ما اوست ارتباط معنویت با ارتش، لشکر و نظامیان واضح می‌شود.

او ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌کند همه ایستاده‌ایم به خاطر اینکه پرچم امام زمان در دستان رهبری است بنابراین بازگشت عمق کار شما «فرماندهان نظامی و انتظامی» به حفظ مرزهای‌ست تعلق به امام زمان (عج) دارد وقتی صحبت از دفاع از حرم ائمه معصومین می‌شود، دیدید که در کشور ما غوغا به پا کرد و خیل زیادی از جوانان برای دفاع از حرم داوطلب شدند؛ این اعتقاد جوان ما را نشان می‌دهد، جوانی که حاضر است ۷۰۰ کیلومتر دورتر از مرزها برای اسلام بجنگد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرماندهی، روح و حقیقت این وطن امام زمان (عج) است و برای این وطن در هر جای دنیا لازم باشد می‌جنگیم، خطاب به حاضران در جلسه گفت: این یک جهت معنویت و روحانیت کار شما هست که به این مسئله باید افتخار کنید.

آیت‌الله دژکام در ادامه اضافه کرد: این قضیه در نظام جمهوری اسلامی جلوه نهایی قبل از ظهور خود را پیدا کرده، یعنی فرماندهی کل قوا در اختیار نایب امام است و باید این موضوع را قدر بدانیم.

سربازی برای امام زمان (عج) افتخار است

او با بیان اینکه کاری که روحانیت انجام می‌دهد اگر واقعی باشد و خدا بپذیرد، چیزی جز سربازی نیست، گفت: اگر در خدمت امام زمان (عج) سربازی برای ما ثبت شود بالاترین پاداش است و امیدوارم همه در این سربازی موفق باشیم و پیوند روحانیت و مراکز نظامی هر روز به این واقعیت خود که سربازی برای امام زمان (عج) است، نزدیک تر شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم پرداختن به جهت معنوی سربازی در نظام جمهوری اسلامی در جلساتی که برای نیروهای نظامی و انتظامی برگزار می‌شود، گفت: این معنویت خاصی که سربازی در نظام جمهوری اسلامی دارد، جای دیگری پیدا نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سربازی در نظام جمهوری اسلامی، کاری معنوی‌ست و ارزش شکرگذاری در بارگاه خداوند را دارد زیرا بسیاری توانایی چنین کاری را ندارند، گفت: الحمد الله خدا این شجاعت را به شما داده تا در وسط میدان باشید.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود به ارتباط کار نظامی با توسعه کشور پرداخت و گفت: اگر تاریخ جهان را بررسی کنید می‌بینید که هر جا کشوری رشد و توسعه داشته، کار نظامی و صحنه جنگ سنگینی را پشت سر گذاشته است؛ جنگ از یک طرف بلا و از طرفی آغاز رشد و توسعه و شور حرکت در یک کشور است. در مسیر توسعه کشورها جنگ و کار نظامی ظاهرش خراب شدن اما در واقع آغاز یک بالندگی جدید است.

کاخ سفید از موشک‌های ما در امان نیست

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه بالندگی ایران اسلامی از همین انقلاب و ایستادن در مقابل دشمن و جنگ شروع شده است، گفت: امروز می‌بینید که همین موشکی که چند روز پیش آزمایش شد و به خوبی در مدار قرار گرفت حاصل کار مجموعه‌های نظامی ایران بود؛ وقتی این موشک در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت یعنی ما به دنیا اثبات کردیم که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود. آنها ما را تهدید می‌کردند که می‌زنند وکاری از ما بر نمی‌آمد اما امروز هیچ جا از جمله کاخ سفید از اینکه اگر موشک زدند، در مقابل موشک بخورند، در امان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اینها حرف هایی‌ست که آغاز آن توسعه بزرگ است و رهبری در ادامه کلیدی به ما داد و فرمود کسی که می‌تواند موشک نقطه زنی تولید کند که برد آن ۱۸۰۰ کیلومتر باشد، پس می‌تواند خودرو هم تولید کند و این توسعه محسوب می‌شود.

وی در عین حال گفت: البته دیگران باید قدرشناس باشند. رهبر معظم انقلاب فرمود برخی فرصت سوزی می‌کنند. این فرصتی است که نصیب ملت ما شده به برکت تلاش‌هایی که شما کردید و مدیران اجرایی باید فرصت را قدر بدانند و فضا را باز کنند تا این قدرت مندی ها معطل نماند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کار شروع شده و در ادامه ظرافت مدیران اجرایی کشور را طلب می‌کند، گفت: میدان کار و توسعه باید باز باشد و ان شاءالله شما نظامیان تجربیات خود را در عرصه فناوری و تکنولوژی در ابعاد مختلف مثل قطعه سازی، عرصه‌های الکترونیک و… به میدان بیاورید؛ این توانمندی‌ها باید به مرور به سمتی برود که خود را در زندگی مردم و پیشرفت صنعتی کشور نشان دهد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این جهت هم به خوبی شکل خواهد گرفت و چیزی نمی‌گذرد که ما شاهد پیشرفت همه جانبه کشور باشیم، تا حدی که از طرفی در دنیا دیگران ما را تهدید نکنند و از طرف دیگر خدای متعال از ما که برای اعتلای کلمه الله تلاش کرده‌ایم خشنود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *