اخبار داغ

عدم تناسب توسعه زیرساخت‌های درمانی با رشد جمعیت در اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان اردبیل با جمعیت تحت پوشش تناسب ندارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، قادر برجی  ضمن ارزیابی وضعیت درمان استان اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۸ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش درمان تأمین اجتماعی قرار دارند که در این زمینه تنها ۲ بیمارستان اختصاصی برای […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1399
134 بازدید
کد مطلب : 25675

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان اردبیل با جمعیت تحت پوشش تناسب ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، قادر برجی  ضمن ارزیابی وضعیت درمان استان اردبیل اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۸ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش درمان تأمین اجتماعی قرار دارند که در این زمینه تنها ۲ بیمارستان اختصاصی برای ارائه خدمات درمانی به این تعداد تحت پوشش‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پوشش ۶۰۲ هزار نفر از جمعیت استان افزود: هم‌اکنون ۶۰۲ هزار و ۴۹۲ نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفری اردبیل تحت پوشش درمان تأمین اجتماعی هستند که سهم تخت بیمارستانی این تعداد نفرات تنها ۲۰۳ تخت فعال است.

این مسئول از عقد قرار داد با سایر مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی استان با این بیمه خبر داد و یادآور شد: ۷۹۵ مرکز به صورت مستقیم طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند که این تعداد شامل ۱۶ بیمارستان، ۳۹ درمانگاه، ۶ کلینیک، ۹۴ مرکز بهداشتی و درمانی و ۶۴۰ مرکز خصوصی می‌شود.

سهم تأمین اجتماعی از تخت‌های بیمارستانی ناچیز است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سهم ۲۰۳ تختخوابی تأمین اجتماعی از مجموع دو هزار و ۷۵ تخت فعال بیمارستانی استان کم شمرد و گفت: در همین رابطه تنها ۹.۷۸ درصد تخت‌های بیمارستانی سهم تأمین اجتماعی است که از سال ۱۳۷۵ تا به اکنون زیرساخت‌های درمانی به ویژه در بحث بستری رشدی متوازن با رشد جمعیت کل و تحت پوشش استان نداشته است.

برجی ضمن تاکید بر عدم تناسب اعتبارات تخصیصی با نیازهای درمانی استان تصریح کرد: فضاهای درمانی موجود در سطح استان نیز استاندارد کافی برای ارائه خدمات ندارند.

به گفته وی کمبود تجهیزات پزشکی با فناوری بالا و نیروهای انسانی به ویژه در نیروهای تخصصی از عمده مشکلات تأمین اجتماعی در استان اردبیل است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همچنین بیان کرد: هم‌اکنون بسیار از افراد تحت پوشش از پوشش ناکافی بیمه‌ای برخی خدمات درمانی و دارویی ناراضی هستند که در صورت نظارت کافی و تخصیص اعتبارات کلان به بحث درمانی استان می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

۳۴ هزار بستری در ۹ ماهه امسال

این مسئول ادامه داد: تعداد کل بستری‌های استان اردبیل در ۹ ماهه امسال ۳۴ هزار نفر بوده که میانگین هزینه بستری هر بیمار مبلغی حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

برجی همچنین به صدور ۳۱۷ هزار نسخه درمان سرپایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: میانگین هزینه هر نسخه درمان سرپایی هم ۲۹ هزار تومان بوده است. وی از کسب رتبه نخست در حوزه پیاده‌سازی نسخه الکترونیکی در کشور توسط تأمین اجتماعی استان خبر داد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه اجرای تحویل بهنگام اسناد سرپایی و بستری از دیگر اقدامات قابل توجه و حائز اهمیت در حوزه درمانی استان در زمینه خدمات غیرمستقیم بوده است

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *