اخبار داغ

بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه های دستگاه قضایی است

شیراز – رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بیانیه گام دوم محور تمای برنامه های دستگاه قضایی است و سند تحول نیز در راستای ایجاد عدالت و رضایت مردم است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار دادگستری شهرستان سرچهان در هشتمین […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1399
55 بازدید
کد مطلب : 25665

شیراز – رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بیانیه گام دوم محور تمای برنامه های دستگاه قضایی است و سند تحول نیز در راستای ایجاد عدالت و رضایت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار دادگستری شهرستان سرچهان در هشتمین روز از دهه فجر گفت: باید همه ما قدردان نظام و شهدا باشیم و مدیران در این وادی مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه باید بیانه گام دوم انقلاب را محور برنامه‌ها قرار دهیم گفت: ما در دستگاه قضائی با هدایت و راهبری ریاست معظم قوه قضائیه این حرکت نوین را آغاز کرده‌ایم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه هدف نهایی سند تحول قضائی ایجاد عدالت و رضایت مردم است گفت: در این طرح دسترسی مردم به خدمات قضائی باید به شکل آسان انجام پذیرد که افتتاح امروز دادگستری شهرستان سرچهان بخشی از اجرای همین طرح است.

رئیس شورای قضائی استان فارس با توصیه به رئیس جدید این حوزه قضائی با اشاره به اهمیت پیگیری حقوق عامه این موضوع را از جمله موضوعات مهم در سند تحول قوه قضائیه خواند و بیان داشت: خدا ترسی و مردم داری باید سرلوحه کار مسئول جدید این حوزه قضائی و مسئولان در همه حوزه‌های قضائی باشد.

وی موضوع مبارزه با فساد را از دیگر موضوعات جدی و اصلی در مجموعه قضائی خواند و ضمن تأکید بر اینکه دستگاه قضائی مدافع سرسخت از گزارش دهندگان فساد هستیم بیان داشت: با اراده‌ای که در مجموعه قضائی کشور با اعمال سیاست‌های ریاست معظم قوه قضائیه ایجاد شده است این حرکت فساد ستیزی با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل سازنده مجموعه قضائی با سایر نهادها و ارگان‌ها در راستای توسعه تأکید کرد و بیان داشت: داشتن تعامل با نهادها و سازمان‌ها منافاتی با استقلال دستگاه قضائی ندارد بلکه می‌توان با اعمال مدیریت صحیح علاوه بر حفظ استقلال دستگاه قضائی همکاری نزدیکی در راستای تحقق اهداف کلان و توسعه در زمینه‌های گوناگون ایجاد نمود.

وی همچنین بر تقویت شوراهای حل اختلاف و نهاد داوری در راستای جلوگیری از تشکیل پرونده‌های در مراجع قضائی تأکید کرد و بیان داشت: یکی از رویکردهای جدی قوه قضائیه برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش است.

وی همچنین به همه قضات استان تأکید کرد: در صدور آرا حبس دقت فراوانی را به خرج دهند و با رعایت دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری اجازه ندهند افرادی که می‌توانند در خارج از زندان برای جامعه مفید باشند، در زندان‌ها بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی زمین خواری را از جمله موضوعات مضموم در جامعه ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر چه در چند سال اخیر مسئله زمین خواری در استان روند نزولی را طی نموده است اما کوچک‌ترین تعرضات به انفال و حقوق بیت المال نیز برای دستگاه قضائی پذیرفته شده نیست و با این موضوع قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی را از موضوعات مهم و اولویت دار دستگاه قضائی خواند و بر ادامه این مسیر در سال‌های آتی نیز تأکید و بیان داشت: شعارهای محوری تعیین شده منحصر به همان سال نیستند بلکه این نامگذاری های از سوی رهبر معظم انقلاب خط مشی مستمر و اساسی نظام محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم بهروز عواطفی نژاد به عنوان سرپرست حوزه قضائی سرچهان معرفی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *