اخبار داغ

روایت مریم بصیری از زندگی و آسیب‌های اجتماعی ۲۲ زن منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش،‌ کتاب «من زن هستم» نوشته مریم بصیری به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب دربرگیرنده یک‌رمان اپیزودیک است که درباره زندگی ۲۲ زن، از زنان بی‌سواد تا تحصیل‌کرده است. این‌زنان متعلق به طبقات مختلف اجتماعی و […]

اشتراک گذاری
19 بهمن 1399
73 بازدید
کد مطلب : 25164

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش،‌ کتاب «من زن هستم» نوشته مریم بصیری به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده یک‌رمان اپیزودیک است که درباره زندگی ۲۲ زن، از زنان بی‌سواد تا تحصیل‌کرده است. این‌زنان متعلق به طبقات مختلف اجتماعی و درگیر مشکلات، فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند.

مریم بصیری نویسنده این‌کتاب درباره آن می‌گوید: این‌کتاب درباره آسیب‌های اجتماعی، مشکلات حقوقی و جنسیتی است و هر فصل‌اش به زندگی یکی از زن‌ها می‌پردازد. اما در کل داستان زندگی‌ هر شخصیت با زندگی دیگر زنان رمان گره خورده است. در واقع هرکسی خواسته و ناخواسته روی زندگی دیگری تأثیر مخربی گذاشته است. نسبت به اغلب کارهای من که سوژهای دینی و تاریخی دارند، این‌کار کاملاً متفاوت است؛ یک رمان اجتماعی با انبوهی از شخصیت‌های زن که یا مورد ظلم واقع شدند و یا دارند به دیگری ظلم می‌کنند.

این‌داستان‌نویس معتقد است ادبیات، زندگی و جامعه، زنانه مردانه ندارد. اما قبول دارد همیشه به موضوعات مرتبط به زنان بسیار علاقه‌مند است و در اغلب آثارش شخصیت‌های اصلی، زن هستند.

او می‌گوید خواه‌ناخواه در خیلی از موارد، زنان جامعه اجازه و قدرت انتخاب هر کاری را ندارند و این‌همسران، کارفرمایان، قانون‌گذاران و… هستند که برایشان بایدها و نبایدها را مشخص کرده و قانون وضع می‌کنند.

این‌کتاب با ۳۲۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *