اخبار داغ

طالبان:منحل شدن توافقنامه قطر سبب جنگ بزرگ خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری تسنیم، طالبان در واکنش به تاکید کنگره آمریکا برای تعویق خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هشدار داد: «اگر توافق دوحه از بین برود این سبب جنگ بزرگی می‌شود که مسئولیت آن به دوش آمریکا خواهد بود». طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه، […]

اشتراک گذاری
17 بهمن 1399
62 بازدید
کد مطلب : 24743

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری تسنیم، طالبان در واکنش به تاکید کنگره آمریکا برای تعویق خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هشدار داد: «اگر توافق دوحه از بین برود این سبب جنگ بزرگی می‌شود که مسئولیت آن به دوش آمریکا خواهد بود».

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه، توافقنامه قطر را «تنها راه معقول و پایدار» برای حل بحران افغانستان دانست و تاکید نمود که این توافق نباید از دیدگاه کسانی دیده شود که منافع خود را در تداوم جنگ می‌بینند.

بیانیه می‌افزاید: دولت جدید آمریکا باید از برخورد احساساتی با پیمان دوحه خودداری کرده و نباید بر تداوم جنگ و بقای جنگسالاران و مفسدان سرمایه‌گذاری کند.

طالبان همچنین تاکید می‌کند که این گروه متعهد بودن خود را به توافقنامه قطر «به اثبات رسانده» و افزود «باید از اعمال و اظهاراتی خودداری شود که ما را دوباره به حالت جنگی بر می‌گرداند».

طالبان درحالی نسبت به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده که «گروه مطالعه افغانستان» در گزارش به کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته تا روند خروج نظامیان را به تاخیر اندازد.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز پیرو این گزارش تاکید کرده‌اند که کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان باید همراه با ادامه مذاکرات صلح قطر و کاهش خشونت‌‌ها توسط طالبان صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *