اخبار داغ

پیدایش گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا در انگلستان چه معنی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق گزارشات رسمی حداقل در بدن یازده نفر در مناطق گوناگون انگلستان، گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا یافت شده است در حالی که این افراد هیچ پیوند و ارتباطی با آفریقا و یا افرادی که اخیراً به آن‌جا سفر کرده‌اند، نداشتند. در حال حاضر در این مناطق تست وسیع […]

اشتراک گذاری
16 بهمن 1399
109 بازدید
کد مطلب : 24621

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق گزارشات رسمی حداقل در بدن یازده نفر در مناطق گوناگون انگلستان، گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا یافت شده است در حالی که این افراد هیچ پیوند و ارتباطی با آفریقا و یا افرادی که اخیراً به آن‌جا سفر کرده‌اند، نداشتند. در حال حاضر در این مناطق تست وسیع کورونا برای عدم شیوع این گونه در جریان است.

اکنون بریتانیا پنجمین میزان مرگ‌ومیر در اثر COVID-19 را در دنیا را دارد و به‌ علت نگرانی‌ها در مورد شیوع گونه جدید در این کشور که ممکن است بر کارایی واکسیناسیون اثر گذارد، انگلستان مرزهای این کشور را تحت کنترل شدیدترین مراقبت‌ها قرار داده است.برای پیش‌گیری از طغیان جدید بیماری، افراد در هشت ناحیه از بریتانیا، چه باعلامت و چه بی‌علامت، مورد تست کووید۱۹ قرار می‌گیرند که در هر کدام از این نواحی حداقل ۱۰ هزار نفر سکونت دارند.

شواهدی از این که گونه مربوط به آفریقای جنوبی موجب بیماری شدیدتر بشود، هنوز وجود ندارد اما با این حال باید آن را جدی گرفت. از جانبی از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون ۱۰۵ مورد مبتلا به این گونه جدید در بریتانیا شناسایی شده‌ است.بریتانیا چند هفته است که برنامه واکسیناسیون ملی خود را شروع کرده و حدود ۹٫۳ میلیون نفر تابحال اولین دوز واکسن‌شان را دریافت نموده‌اند.

نتیجه می‌گیریم که عدم ارتباط افراد مبتلا در انگلستان با آفریقای جنوبی و بروز یک سوش مشابه با آفریقا شاید حاکی از وجود hotspotهایی در ژنوم ویروس SARS-CoV-2 باشد که موجب ایجاد استعداد پیدایش جهش‌های مشابه می‌گردد.
فلذا پیشنهاد می‌شود یک پژوهش مستدام برنامه‌ریزی شده بر روی برخی از موارد جدید ابتلا در کشور بصورت راندوم راه‌اندازی گردد و از این طریق بررسی کامل ژنوم ویروس صورت گیرد تا از عدم وجود سوش جدید مطمئن شد. این امر بخصوص در مناطقی که علی‌رغم کاهش کشوری تعداد ابتلا، کماکان از شیوع بالاتری برخوردارند می‌تواند حائز اهمیت باشد.

منبع :صدای دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *