اخبار داغ

زمین غیر از ماه یک قمر دیگر نیز دارد

سپتامبر گذشته، ستاره‌شناسان شی به نام «اس-او-۲۰۲۰» را کشف کردند که درحقیقت یک جسمی کوچک بود که به سیاره ما نزدیک می‌شد. در ماه نوامبر، به طور موقت این شی توسط گرانش زمین اسیر شد و به همان چیزی که به آن ماه کوچک می‌گویند، تبدیل گردید. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از […]

اشتراک گذاری
16 بهمن 1399
83 بازدید
کد مطلب : 24453

سپتامبر گذشته، ستاره‌شناسان شی به نام «اس-او-۲۰۲۰» را کشف کردند که درحقیقت یک جسمی کوچک بود که به سیاره ما نزدیک می‌شد. در ماه نوامبر، به طور موقت این شی توسط گرانش زمین اسیر شد و به همان چیزی که به آن ماه کوچک می‌گویند، تبدیل گردید.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ifl science، اما اکنون زمان گردش در مدار ما به پایان رسیده است و در تاریخ ۲ فوریه آزاد خواهد شد و به مدار خود به دور خورشید باز خواهد گشت.

بزرگترین ماه کوچک (MiniMoon) زمین آخرین دور خود را پیش از ترک ما فردا خواهد زد

این ماه کوچک تقریبا به نزدیکی ۲۲۰ هزار کیلومتری با سیاره ما تقریبا کمی بیش از راه زمین و ماه رسید و یکی از نزدیک‌ترین شی‌ها تا به حال نزدیک شده به سیاره ما را ثبت کرد.

وجود این شهاب سنگ‌ها بسیار معمول است، این اشیا کوچک فضایی پیش از بخواهند کار خود را در دور زمین انجام دهند، برای مدت کوتاهی اسیر می‌شود. اما از زمان کشف «اس-او-۲۰۲۰» بسیاری از محققان گمان می‌کردند که این ماه کوچک جدید درواقع یک جسم طبیعی نبوده، بلکه به صورت مصنوعی ساخته شده است.

یکی از دلایل این فرض آن بود که سرعت نسبی آن در مقایسه با زمین بسیار کم بود و نور خورشید نیز به طور قابل توجهی بر مدار آن تاثیر می‌گذاشت که این مسائل درحقیقت روشی روشن برای تمایزگذاری بین اجسام کوچک طبیعی و مصنوعی در مجاورت زمین است.

شواهدی دیگر دراین رابطه نشان داد که این جسم متعلق به گذشته است و تازه به وجود نیامده پس از آزمایشات نهایتا دانشمندان متوجه شدند که احتمالا این شی در سال ۱۹۶۶ احتمالا از خود زمین به آسمان پرتاب شده است که زمان آن با پرتاب ناوشکن ماه ناسا کاملا مطابفت داشت.

قَمَر در اخترشناسی به جسمی آسمانی گفته می‌شود که دور یک جسم آسمانی بزرگ‌تر (سیاره) بگردد. با اینکه واژگان «قمر» و «اَقْمار» (حالت جمع) وام‌واژه‌هایی از زبان عربی هستند، لازم است برای جلوگیری از ابهام، از «قمر» به جای «ماه» استفاده شود، زیرا «ماه» اختصاصاً برای نام بردن از قمرِ مختص به زمین استفاده می‌شود؛ همچنین واژهٔ «ماه» معنای دیگری هم در بخش‌بندی سال دارد. در بسیاری از زبان‌های اروپایی از عبارتی مترادف با «ماهوارهٔ طبیعی» برای اشاره به قمر استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *