اخبار داغ

تاخیر ۶ ساله در اعزام فضانورد ایرانی به فضا/ اعزام فضانورد تا سال ۱۴۱۰!

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم؛ مراسم روز فناوری فضایی عصر دیروز با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فضایی، رئیس پژوهشگاه فضایی و فعالان این حوزه در موزه ارتباطات برگزار شد؛ در این مراسم، رییس پژوهشگاه هوافضا از اعزام انسان به فضا توسط ایران در سال ۱۴۱۰ خبر داد.  “فتح الله امی” […]

اشتراک گذاری
16 بهمن 1399
43 بازدید
کد مطلب : 24400

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم؛ مراسم روز فناوری فضایی عصر دیروز با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فضایی، رئیس پژوهشگاه فضایی و فعالان این حوزه در موزه ارتباطات برگزار شد؛ در این مراسم، رییس پژوهشگاه هوافضا از اعزام انسان به فضا توسط ایران در سال ۱۴۱۰ خبر داد.

 “فتح الله امی” در همین زمینه اظهار کرد: در گذشته شاهد اعزام موجود زنده یعنی میمون به فضا بودیم؛ طبق سند تدوین شده فضا قرار بود تا سال ۱۴۰۴ اعزام انسان زنده به فضا انجام شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت اعزام انسان به سال ۱۴۱۰ موکول شد!

در این مراسم، مدل مهندسی کپسول زیستی نیز توسط پژوهشگاه هوا و فضا رونمایی شد و براساس اعلام فتح‌الله امی، این کپسول برای انجام تست تا 130 کیلومتری زمین آماده است؛ این کاوشگر که ۵۰۰ کیلوگرم وزن و ۲ متر طول دارد، ۷۵ درصد کپسول اصلی است که قرار است انسان در آن جای گیرد.

رئیس پژوهشگاه هوافضا در این مورد تاکید کرده است که “طبق استانداردهای جهانی برای اعزام انسان به فضا، باید حداقل ۵ پرتاب موفق توسط کاوشگر صورت گیرد که با احتساب پرتاب‌های موفقی که داشته‌ایم، ۲ پروژه دیگر برای اعزام فضانورد نیاز داریم”.

منبع: تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *