اخبار داغ

بایدن «ویلیام برنز» را برای تصدی ریاست سازمان سیا معرفی کرده است

رئیس جمهور آمریکا رسما «ویلیام برنز» سفیر اسبق این کشور در روسیه را برای تصدی ریاست سازمان جاسوسی ایالات متحده موسوم به «سیا» معرفی کرده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا «ویلیام برنز» دیپلمات کهنه کار این کشور را به طور رسمی برای سمت رئیس […]

اشتراک گذاری
16 بهمن 1399
168 بازدید
کد مطلب : 24562

رئیس جمهور آمریکا رسما «ویلیام برنز» سفیر اسبق این کشور در روسیه را برای تصدی ریاست سازمان جاسوسی ایالات متحده موسوم به «سیا» معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا «ویلیام برنز» دیپلمات کهنه کار این کشور را به طور رسمی برای سمت رئیس جدید سازمان سیا معرفی کرده است.

قرار است کمیته ویژه مجلس سنا تاریخی را برای برگزاری جلسه استماع که در آن نامزد نامبرده به سالات سناتورها پاسخ خواهد داد، تعیین کند.

بنا این گزارش، بایدن در تاریخ ۱۱ ژانویه گذشته تصمیم گرفته بود تا ویلیام برنز مدیر جدید سیا شود.

چنانچه مجلس سنا صلاحیت ویلیام برنز برای این سمت را تأیید کند، او نخستین رئیس این سازمان خواهد بود که سراسر زندگی حرفه‌ایش را در وزارت خارجه آمریکا سپری کرده است.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان درباره دلیل انتخاب برنز برای ریاست سازمان سیا نوشته بود که دلیل این انتخاب، تجربه دیپلماتیک اوست و توانایی وی برای آنچه «احیای اعتبار این آژانس اطلاعاتی در دوره پس از ترامپ» عنوان شده است.

برنز هم اکنون رئیس اندیشکده «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» است. وی در دولت اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا خدمت کرد.

وی همچنین در زمان بیل کلینتون به عنوان سفیر آمریکا در اردن و در زمان جورج بوش به عنوان سفیر در روسیه کار کرده است.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *