اخبار داغ

هشدار خرم‌آبادی به نمکی/توزیع واکسن کرونا توسط معاونت بهداشت یک اشتباه امنیتی است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به وزیر بهداشت با اشاره به مخاطرات مربوط به تامین و توزیع غیرسیستمی واکسن کرونا بر استفاده از سامانه تیتک برای نظارت هوشمند و توزیع سیستمی واکسن کرونا تاکید کرد. در بخشی از نامه علی مویدی خرم‌آبادی به سعید […]

اشتراک گذاری
15 بهمن 1399
105 بازدید
کد مطلب : 24253

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به وزیر بهداشت با اشاره به مخاطرات مربوط به تامین و توزیع غیرسیستمی واکسن کرونا بر استفاده از سامانه تیتک برای نظارت هوشمند و توزیع سیستمی واکسن کرونا تاکید کرد.

در بخشی از نامه علی مویدی خرم‌آبادی به سعید نمکی آمده است: با توجه به نبود زیرساخت‌های سامانه‌ای برای ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت واکسن در معاونت بهداشت، احتمال بروز تخلفات و مفاسد گسترده نظیر خروج واکسن از زنجیره توزیع و قاچاق معکوس به کشورهای همسایه، ورود اقلام تقلبی به زنجیره توزیع به نام واکسن، شکل‌گیری بازار سیاه، دریافت چند باره واکسن توسط افراد فاقد شرایط و … وجود دارد.

با عنایت به مشکلات فوق و برخی تجربیات ناموفق گذشته که منجر به ایجاد بازار غیررسمی در زمینه برخی از اقلام مقابله با کرونا شده است، در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، امکان تبدیل شدن یک موفقیت ملی به یک بحران و مخاطره امنیت ملی دور از انتظار نیست.

منبع: صدای دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *