اخبار داغ

توضیحات “سخنگوی دولت” در خصوص حضور هیات طالبان در ایران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سخنگوی دولت: هدف از این دیدار رسیدن به اطمینان نسبت به حمایت همه گروه های سیاسی از جمله طالبان از دولت مرکزی و تقویت روند صلح و تحکیم ثبات در افغانستان است ربیعی: سفر هیات طالبان اولا با هماهنگی دولت افغانستان و در تداوم این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی […]

اشتراک گذاری
14 بهمن 1399
109 بازدید
کد مطلب : 23860

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سخنگوی دولت: هدف از این دیدار رسیدن به اطمینان نسبت به حمایت همه گروه های سیاسی از جمله طالبان از دولت مرکزی و تقویت روند صلح و تحکیم ثبات در افغانستان است

ربیعی: سفر هیات طالبان اولا با هماهنگی دولت افغانستان و در تداوم این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رایزنی با همه گروه های سیاسی در افغانستان و به منظور تقویت صلح و ثبات در این کشور صورت گرفته است.
به موجب برخورداری از مرزهای طولانی و پیوندهای تاریخی، مسائل افغانستان بطور مستقیم بر امنیت ما مانند سایر همسایگان افغانستان موثر است. به همین دلیل نمی توانیم نسبت به ناامنی و بی ثباتی در افغانستان بی اعتنا باشیم اما این به معنای وجود یک رابطه ویژه بین ما و گروه طالبان نیست.
جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در هماهنگی کامل با دولت کابل با همه گروه های سیاسی و قومی که در شرایط کنونی افغانستان و آینده سیاسی آن نقش دارند، رایزنی کرده و آنها را به مشارکت در گفتگوهای ملی برای رسیدن به صلح پایدار تشویق کند.
می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که طالبان در مسیر صلح و پرهیز از خشونت، مصمم است.

منبع: آخرین خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *