اخبار داغ

سکه بهار آزادی چند گرم است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سکه بانکی را از غیر بانکی جدا می‌کند وزن سکه بهار آزادی بانکی است. سکه‌های بهار آزادی همگی وزن ثابتی دارند اما وزن سکه‌های غیربانکی متفاوت است.  سکه تمام بانکی بهار آزادی ۸ گرم و ۱۳۳ سوت است و روی تمام کارت‌های پرس سکه درج شده است. سکه نیم بهار […]

اشتراک گذاری
12 بهمن 1399
121 بازدید
کد مطلب : 23195

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سکه بانکی را از غیر بانکی جدا می‌کند وزن سکه بهار آزادی بانکی است. سکه‌های بهار آزادی همگی وزن ثابتی دارند اما وزن سکه‌های غیربانکی متفاوت است.

 سکه تمام بانکی بهار آزادی ۸ گرم و ۱۳۳ سوت است و روی تمام کارت‌های پرس سکه درج شده است. سکه نیم بهار آزادی ۴ گرم و ۰.۰۶۶ سوت و سکه ربع بهار آزادی ۲ گرم و ۰.۰۳۳ سوت است. اگر سکه غیر بانکی باشد وزن آن دقیق نیست و کمی با تفاوت درج می‌شود. توجه کنید که وزن سکه‌ها روی سکه ضرب نشده است و فقط رو وکیوم درج می‌شود.

درباره عیار سکه‌های بهار آزادی نیز این نکته را در نظر بگیرید که تمام سکه‌های بهار آزادی ۲۱.۶ عیار هستند اما در دید عموم معروف به طلای ۲۲ عیار هستند. این میزان عیار در سکه‌های غیربانکی تغییر می‌کند و پایین می‌آید.

اگر اهل سرمایه گذاری در حوزه سکه طلا هستید حتما تلاش کنید تا سکه‌ّهای طرح جدید با ضرب سال ۱۳۸۶ به بعد را خریداری کنید و از مراکز مورد تایید و مطمئن مانند بانک کارگشایی که از سال ۱۳۰۵ شوع به کار کرده است خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *