اخبار داغ

انگلیس به هنگ‌کنگی‌ها حق شهروندی می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از رویترز، مردم هنگ کنگ از امروز یکشنبه می‌توانند برای دریافت روادید جدیدی اقدام کنند که به آنها فرصت تبدیل شدن به یکی از شهروندان انگلیس را می‌دهد. این اقدام انگلیس که بی شک از جانب چین مداخله‌جویانه تلقی خواهد شد؛ واکنشی است به قانون امنیتی […]

اشتراک گذاری
12 بهمن 1399
74 بازدید
کد مطلب : 23194

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از رویترز، مردم هنگ کنگ از امروز یکشنبه می‌توانند برای دریافت روادید جدیدی اقدام کنند که به آنها فرصت تبدیل شدن به یکی از شهروندان انگلیس را می‌دهد.

این اقدام انگلیس که بی شک از جانب چین مداخله‌جویانه تلقی خواهد شد؛ واکنشی است به قانون امنیتی که سال گذشته، دولت پکن برای هنگ کنگ وضع کرد.

صدور روادید جدید برای هنگ‌کنگی‌ها در حالی انجام می‌شود که چین پیشتر گفته بود که از امروز یکشنبه پاسپورت انگلیسی شهروندان هنگ‌کنگی را به رسمیت نخواهد شناخت.

انگلیس می‌گوید روادید جدید بیش از ۳۰۰ هزار هنگ‌کنگی و بستگان آنها را به این کشور جذب خواهد کرد حال آنکه چین هشدار داد از این پس به این افراد به چشم شهروند درجه دو نگاه خواهد کرد.

هنگ کنگ تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود و اکنون انگلیسی‌ها می‌گویند در قبال آن مسئولیتی تاریخی دارند!

پکن قانون امنیتی هنگ کنگ را در پاسخ به اعتراضات خشونت‌آمیز طرفداران به اصطلاح دموکراسی وضع کرد. مقامات چین می‌گویند این قانون نه تنها به حقوق شهروند هنگ‌کنگی آسیبی وارد نمی‌کند بلکه با براندازی، تروریسم، جدایی و تبانی با نیروهای خارجی مقابله خواهد کرد که باعث رشد و شکوفایی بیشتر این منطقه خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *