اخبار داغ

مشکل DNA جو بایدن/ دموکرات‌ها در قبال ایران شارلاتان‌ترند یا جمهوری‌خواهان؟

در دشمنی آمریکا با ایران هرچقدر جمهوری‌خواهان اهل‌حرف هستند و حرف‌های گُنده گُنده می‌زنند، دموکرات‌ها اهل‌عمل‌اند. کارنامه رؤسای‌جمهور دموکرات آمریکا در ۴ دهه اخیر قشنگ نشان می‌دهد چقدر «ناکس» و «شارلاتان» هستند. گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: رابطه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران درواقع تابعی معکوس از رابطه آمریکا با رژیم صهیونیستی است. […]

اشتراک گذاری
11 بهمن 1399
61 بازدید
کد مطلب : 23119

در دشمنی آمریکا با ایران هرچقدر جمهوری‌خواهان اهل‌حرف هستند و حرف‌های گُنده گُنده می‌زنند، دموکرات‌ها اهل‌عمل‌اند. کارنامه رؤسای‌جمهور دموکرات آمریکا در ۴ دهه اخیر قشنگ نشان می‌دهد چقدر «ناکس» و «شارلاتان» هستند.

مشکل DNA جو بایدن/ دموکرات‌ها در قبال ایران شارلاتان‌ترند یا جمهوری‌خواهان؟

گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: رابطه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران درواقع تابعی معکوس از رابطه آمریکا با رژیم صهیونیستی است. در آمریکا معروف است که دموکرات‌ها بیشترین خدمات و کمک‌ها را به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند و بی‌دلیل نیست که صهیونیست‌ها و یهودی‌های آمریکا هم به‌طور سنتی طرفدار دموکرات‌ها هستند و به آن‌ها رأی می‌دهند. از همان روز اول که تکلیف انقلاب اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی معلوم شد و البته از قبل هم معلوم بود، تکلیف آمریکا و به‌ویژه دموکرات‌ها هم با ایران معلوم شد.

حالا این دموکرات‌ها که آب‌زیر‌کاه هستند، خیلی آرام و زیرپوستی از رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت می‌کنند؟ خیر. خیلی هم تابلو حمایت می‌کنند تا همه گوش‌ها در سراسر جهان بشنوند و توهمی باقی نماند! زیاد عقب نرویم و از زبان «جو بایدن» دموکرات که ۵۰ سال است در سطوح بالای سیاسی در آمریکا فعال است درباره صهیونیسم بشنویم: «وقتی سناتور جوانی بودم، می‌گفتم اگر یهودی بودم حتما صهیونیست می‌شدم. بعدها متوجه شدم صهیونیست هستم. برای صهیونیست بودن حتما لازم نیست یهودی باشی.» و اگر کافی نیست باز هم بشنوید از آقای جو: «من یک کاتولیک معتقد هستم و مانند هر کاتولیکی سرسختانه بر این اصل پای می‌فشارم که یک کاتولیک خوب قبل از آن‌که مسیحی باشد، باید یک یهودی خوب باشد و من نیز پیش‌از آن‌که مسیحی باشم، خود را یک یهودی می‌دانم. نه تنها این، بلکه افتخار دارم که بگویم که من یک صهیونیست هستم و به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کنم.»

با این وضعیت بهترین توصیف همان است که بگوییم عشق به اسرائیل در «دی‌ان‌ای» بایدن و دموکرات‌های آمریکاست!

بایدن همه عمر سناتور، رئیس کمیته روابط خارجی سنا یا رئیس کمیته قضایی سنا بوده و همیشه رفیق فابریک دموکرات‌ها!

دشمن مردم چه کرد؟

از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پیش‌از آن «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور محبوب دموکرات‌ها دشمنی با مردم ایران را کلید زد؛ پیش ‌از پیروزی با حمایت سیاسی و نظامی از پهلوی دوم که حتی تا مرز کودتا علیه انقلاب مردم هم پیش رفت و پس‌ از پیروزی با حمله نظامی ناکام در طبس و بعد هم اختراع «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی درباره ایران» که سنگ‌بنای تحریم‌های بعدی شد. این فرمان که در سال ۱۳۵۸ شمسی صادر شد به دلیل خیال ‌خام کارتر درباره ایران، یک ‌ساله بود؛ چون گمان می‌کرد ایرانی‌ها خیلی زود تسلیم خواهند شد. ولی کور خوانده بود؛ بیش از ۴۰ سال است که این فرمان هر سال تمدید می‌شود. براساس همین فرمان در دهه‌های بعدی تحریم‌هایی موسوم به «ایسا» و «کاتسا» درباره ایران وضع شد و تحریم انقلاب اسلامی مردم ایران شد «نظام تحریم‌ها». کارتر ۳ تحریم اولیه برای ممنوعیت واردات کالا و نفت از ایران به آمریکا و همچنین توقیف دارایی‌های ایران در آمریکا برقرار کرد.

رفاقت بایدن با آقای چشم‌چران خطاکار!

کلینتون ناقلا چه کرد؟

کارتر در نهایت به دلایل مختلف از جمله ناکامی در آزادسازی کارکنان سفارت آمریکا در تهران نامحبوب شد و رئیس‌جمهور یک دوره‌ای شد و برای ۱۲ سال بعدی حکومت آمریکا افتاد دست جمهوری‌خواهان. آن‌ها هم بر تحریم‌ها افزودند تا اینکه «بیل کلینتون» ناقلا و چشم‌چران و خطاکار آمد و نفت ایران را هدف گرفت. وی ۵ قانون برای تحریم صادرات و واردات بین ایران و آمریکا، ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ایران، ممنوعیت سرمایه‌گذاری کشورها در حوزه نفت ایران و ممنوعیت صادرات مواد با کاربرد دوگانه به ایران برقرار کرد.

رفقای زبان‌باز و آب‌زیر‌کاه دموکرات!

اوبامای خوش‌زبان چه کرد؟

کلینتون هم رفت و دوباره ۸ سال حکومت را سپرد به «جرج دبلیو بوش» جنگ‌طلب که علاوه بر تحریم، ایران را تهدید نظامی هم می‌کرد. با همه گَندهایش بالاخره بوش هم رفت و باراک اوباما، بُت روشنفکری و صلح‌طلبی و زبان دموکرات‌ها آمد و با کمک بایدن که دست راستش بود به‌قول خودشان شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کردند. اوباما ۱۵ تحریم در حوزه تراکنش‌های بانکی، صادرات فرآورده‌های نفتی و فروش نفت به ایران، مبادلات مالی با بانک مرکزی ایران، توسعه و تجهیز بخش‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین بخش‌های خودروسازی و معامله برخی فلزات برقرار کرد. در دوره اوباما کار به جایی رسید که دولت بعدی یعنی دولت «دونالد ترامپ» جمهوری‌خواه پس‌از خروج از برجام دیگر تحریم موثری نداشت که بر ایران وضع کند و «رابرت سی اوبراین» مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: «یکی از مشکلاتی که ما با ایران و روسیه داریم، این است که اکنون آن‌قدر تحریم علیه این کشورها اعمال کرده‌ایم که فرصت و امکان بسیار کمی برای انجام هر کار دیگر و اعمال تحریم‌های جدید داریم.»

تحریم‌های ایران به‌ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، سلامت و جان ایرانیان را در دوره‌های مختلف با تهدید جدی مواجه کرد

دموکرات‌ها در برابر انقلاب اسلامی مردم ایران چه کرده‌اند؟ کارنامه‌شان واضح است. در مجموع تا‌به‌حال ۳۹ قانون و دستور اجرایی برای تحریم ایران برقرار شده که از این تعداد، ۲۳ تحریم کار دموکرات‌ها بوده؛ بیشتر از جمهوری‌خواهان. و نباید از یاد برد که تحریم‌های دموکرات‌ها شدیدتر، بنیادی‌تر و دردسرسازتر بوده است؛ دموکرات‌ها بیشتر دشمنی کرده‌اند با مردم ایران.

امروز در تاریخ این مناسبت‌ها به چشم می‌خورد:

امروز ۱۱ بهمن مصادف با ۳۰ ژانویه میلادی و ۱۶ جمادی‌الثانی هجری قمری در تقویم تاریخ، مناسبت‌هایی هم به شرح زیر هست.

ـ درگذشت «ابن دَرّاج» شاعر و ادیب مشهور در سال ۴۲۱ قمری
ـ وفات «ابن سرّاج» ادیب، شاعر و فقیه معروف در سال ۵۰۸ قمری
ـ زادروز «جان میلتون» شاعر و نویسنده انگلیسی در سال ۱۶۰۸ میلادی
ـ زادروز «لوئیچی گالوانی» پزشک، ریاضی‌دان و فیزیک‌دان ایتالیایی در سال ۱۷۳۷ میلادی
ـ درگذشت «هاینریش هاینه» ادیب و شاعر بزرگ آلمانی در سال ۱۸۵۶ میلادی
ـ درگذشت «مشیر همایون شهردار» موسیقی‌دان ایرانی در سال ۱۳۴۸ شمسی

انتهای پیام/فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *