اخبار داغ

رشد ۳ برابری تسهیلات پرداختی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹ بیش از سه برابر رشد داشته است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، بهروز رحیمی با اعلام این خبر گفت: حمایت از اقشار کم درآمد و ایجاد زمینه تحصیل دانشجویان مستعد محور اصلی تلاش های […]

اشتراک گذاری
11 بهمن 1399
45 بازدید
کد مطلب : 22883

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹ بیش از سه برابر رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، بهروز رحیمی با اعلام این خبر گفت: حمایت از اقشار کم درآمد و ایجاد زمینه تحصیل دانشجویان مستعد محور اصلی تلاش های ما در صندوق رفاه است و تلاش می شود تا بستری فراهم شود که دانشجویان با دغدغه کمتری به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه هر قدر که تصور کنیم برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی و عدم حضور دانشجویان در فضای خوابگاهی هزینه آنها را کاهش خواهد داد اما به واقع دانشجویان هزینه های بیشتری دارند و معتقدم که رفع نیاز دانشجویان در شرایط کنونی در اندازه همین وام‌های دانشجویی نیز امری قابل توجه است و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا بیشترین آرامش را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

رحیمی ضمن تاکید بر این مهم که همواره سعی ما بر ارتقای سرانه وام های پرداختی به دانشجویان هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بوده است، گفت: امسال نرخ رشد مجموع تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان نسبت به میزان مشابه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و تا پایان دی ماه سال ۹۹ مطابق با جدول منابع، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام پرداخت کرده ایم که پیش بینی می شود این مبلغ تا پایان سال به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش مبلغ وام های دانشجویی در سال جدید، اظهار داشت: برخی از وام های ما با درصد کمتر و برخی نیز با درصد بیشتری افزایش یافته اند؛ اما به طور متوسط سرانه وام های دانشجویی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تشریح جزئیات برخی از وام ها ادامه داد: تسهیلات اعطایی در قالب وام های تحصیلی، دستیاری، مسکن، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه به دانشجویان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت می شود.

وی گفت: وام تحصیلی بیشترین سهم را بین وام های اعطایی صندوق دارد که به منظور تسهیل در روند تحصیل به تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق می‌گیرد که مبلغ این وام‌ در یک سال تحصیلی برای دانشجویان متاهل در سال ۹۸ معادل ۳۰ میلیون ریال بوده که با رشد بیش از ۴۰ درصدی به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.

رحیمی خاطر نشان کرد : به منظور تشویق امر مقدس ازدواج در بین جوانان، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال ۹۹ نسبت به افزایش بیش از ۲۵ درصدی تعداد وام های ودیعه مسکن اقدام کرده است و در مورد وام مسکن دانشجویی نیز با توجه به افزایش اجاره بهای مسکن، صندوق در سال ۹۹ میزان سرانه وام مسکن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی و عدم حضور دانشجو در دانشگاه یادآور شد: تمامی مراحل ثبت نام وام های دانشجویی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور دانشجو انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *