اخبار داغ

بهترین عملکرد اقتصادی آسیا به ویتنام رسید

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از راشاتودی، اقتصاد ویتنام توانست علی‌رغم فشار سنگین پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سایر کشورهای منطقه عملکرد بهتری داشته باشد و به رشد ۲.۹ درصدی دست پیدا کند. رشد اقتصادی ویتنام حتی از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ هم، مه تخمین زده می‌شود به […]

اشتراک گذاری
11 بهمن 1399
39 بازدید
کد مطلب : 22889

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از راشاتودی، اقتصاد ویتنام توانست علی‌رغم فشار سنگین پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سایر کشورهای منطقه عملکرد بهتری داشته باشد و به رشد ۲.۹ درصدی دست پیدا کند.

رشد اقتصادی ویتنام حتی از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ هم، مه تخمین زده می‌شود به ۲.۳ درصد برسد، فراتر رفته است.

داده‌هایی که سی‌ان‌بی‌سی از منابع رسمی، مانند دولت ویتنام و صندوق بین‌المللی پول جمع‌آوری کرده است نشان می‌دهد ویتنام برترین عملکرد اقتصادی آسیا در سال ۲۰۲۰ را به ثبت رسانده است.

واحد تحقیقات جهانی بانک آمریکا در گزارش این ماه خود نوشت: ویتنام یکی از بالاترین نرخ‌های رشد اقتصادی سالانه را در سالی به ثبت رساند که باقی جهان در رکود عمیقی فرو رفته بودند. پیش‌بینی می‌شود این روند موفق اقتصادی در سال جاری هم تکرار شده و ویتنام بتواند رشدی ۹.۳ درصدی را در سال ۲۰۲۱ به ثبت برساند.

مؤسسه فیتچ سولوشنز هم اعلام کرد: با توجه به اینکه ویتنام در سال‌های اخیر مقصد جابه‌جایی بسیاری از شرکت‌هایی بوده است که از چین خارج شده‌اند به نظر می‌رسد در سال‌های آتی همچنان شاهد رشد صادرات این کشور خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *