اخبار داغ

دستیابی پتروشیمی جم به دانش‌فنی ساخت تیپ‌برنرها

پتروشیمی جم با طراحی جدید تیپ برنرهای کوره‌های گازی، ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تیپ‌برنرها، موفق به بهبود عملیات تعمیراتی و تولید شد و برآورد سود حاصل از این دستاورد رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار یورو در سال به ازای هر کوره گازی است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از […]

اشتراک گذاری
08 بهمن 1399
87 بازدید
کد مطلب : 22440

پتروشیمی جم با طراحی جدید تیپ برنرهای کوره‌های گازی، ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تیپ‌برنرها، موفق به بهبود عملیات تعمیراتی و تولید شد و برآورد سود حاصل از این دستاورد رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار یورو در سال به ازای هر کوره گازی است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت پتروشیمی جم، اکبر بوالحسنی، رئیس پژوهش واحدهای فرآیندی و الفینی شرکت پتروشیمی جم با اعلام این خبر اظهار کرد: با انجام بررسی‌های مداوم، ایرادها و اشکالات فنی کوره‌های گازی الفین که به‌صورت مستمر و تکرارپذیر بودند، شناسایی شد و با ایجاد کارگروه تخصصی، مطالعاتی در زمینه دلایل شکل‌گیری و راهکارهای رفع آنها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از تابستان ۱۳۹۴ مطالعات اولیه روی شبیه‌سازی کوره و تغییر در طراحی اولیه تیپ برنرهای واحد الفین آغاز شد، گفت: پس از تغییر طراحی‌ها و نهایی شدن نتایج شبیه‌سازی، با مشارکت سازندگان ایرانی، ساخت تیپ برنرهای جدید آغاز و برای نخستین بار در پاییز سال ۹۷ به‌کارگیری آنها در این واحد با هدف رفع گلوگاه‌های تولید و مشکلات فرآیندی و تعمیراتی انجام شد.

رئیس پژوهش واحدهای فرآیندی و الفینی پتروشیمی جم افزود: پس از انجام تعمیرات اساسی، از اسفندماه ۱۳۹۷ پایش داده‌ها و آزمون‌های لازم انجام شد و تا خرداد سال ۱۳۹۸ ادامه یافت که پس از بررسی داده‌ها، صحت و موفقیت اهداف پروژه تعریف‌شده در مقیاس صنعتی محقق و در بازه‌ای چهار ساله این ایده، تجاری‌سازی و بهره‌برداری شد.

بوالحسنی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، ضمن رفع قسمتی از گلوگاه‌های تولید واحد الفین پتروشیمی جم، مواردی همچون دستیابی به دانش طراحی و ساخت تیپ برنرها، کاهش ریسک تولید، افزایش بازده حرارتی و بهبود مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش مشکلات تعمیراتی و افزایش بیش از یک هزار و ۲۶۰ تنی اتیلن و ۵۰ تنی پروپیلن نیز محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *