اخبار داغ

انگلیس از لحاظ شمار قربانیان کرونا از آمریکا پیشی گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از دیلی صباح، مقامات بهداشت و درمان انگلیس روز سه شنبه اعلام کردند که شمار قربانیان بیماری کووید -۱۹ در این کشور از مرز یکصد هزار تن گذشت. این رقم اعلام شده نشان می‌دهد که انگلیس بر حسب میزان جمعیت خود دارای یکی از بالاترین نرخ مرگ […]

اشتراک گذاری
08 بهمن 1399
76 بازدید
کد مطلب : 22230

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از دیلی صباح، مقامات بهداشت و درمان انگلیس روز سه شنبه اعلام کردند که شمار قربانیان بیماری کووید -۱۹ در این کشور از مرز یکصد هزار تن گذشت.

این رقم اعلام شده نشان می‌دهد که انگلیس بر حسب میزان جمعیت خود دارای یکی از بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا است. برای نمونه، در ایالات متحده که جمعیت آن پنج برابر انگلیس است، میزان مرگ و میر تنها چهار برابر است.

البته کارشناسان معتقدند که در کل شمار تلفات این بیماری به دلیل انجام محدود آزمایش‌ها و همچنین موارد گزارش نشده به ویژه در اوایل همه‌گیری، کمتر از میزان واقعی اعلام می‌شود.

با این حال، نرخ مرگ و میر روزانه در انگلیس از رقم ۱،۰۰۰ نفر گذشته و دولت در تلاش برای تأمین بودجه اضافی جهت تقویت بخش‌های ارائه دهنده خدمات درمانی تلفنی و مشاوره و همچنین سایر برنامه‌های حمایتی اجتماعی است.

در همین ارتباط، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تحقیق و رسیدگی پیرامون نحوه مدیریت بحران کرونا در بهار گذشته انجام خواهد شد- البته پس از پایان یافتن این بحران!

با این حال، منتقدان می‌گویند که دولت انگلیس اشتباه‌هایی را که در بهار گذشته مرتکب شد، در موج کنونی این بیماری نیز تکرارکرد- اشتباهاتی همچون تعلل در برقراری قرنطینه سراسری. این در حالی است که این کشور اروپایی با گونه‌ای بسیار مسری تر این ویروس که با خطر بیشتر مرگ همراه است، دست و پنجه نرم می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *