اخبار داغ

فرانسه در آستانه قرنطینه سوم، نگران از شورش اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت قرار است امروز (چهارشنبه) شورای دفاع فرانسه برای بررسی قرنطینه سوم تشکیل شود، این در حالی است که شمار زیادی از مقامات فرانسه به رئیس جمهوری این کشور نسبت به امتناع بسیاری از مردم از اعمال محدودیت های جدید هشدار داده اند. لوپریزین افزود: آیا پس […]

اشتراک گذاری
08 بهمن 1399
41 بازدید
کد مطلب : 22333

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت قرار است امروز (چهارشنبه) شورای دفاع فرانسه برای بررسی قرنطینه سوم تشکیل شود، این در حالی است که شمار زیادی از مقامات فرانسه به رئیس جمهوری این کشور نسبت به امتناع بسیاری از مردم از اعمال محدودیت های جدید هشدار داده اند.

لوپریزین افزود: آیا پس از ماه ها اعمال محدودیت های کرونایی، فرانسوی ها از قرنطینه سوم حمایت می کنند؟

پس از هلند که چند شب متوالی شاهد ناآرامی و اعتراض به مقررات منع رفت و آمد شبانه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بوده که در نتیجه آن دست کم ۷۰ نفر بازداشت شدند؛ دولتمردان فرانسه نیز از شورش اجتماعی و نافرمانی مدنی فرانسوی ها در صورت اعمال محدودیت های جدید کرونایی ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند،  هزاران فرانسوی روز شنبه (۲۳ ژانویه/۴ بهمن)  با فراخوان کنفدراسیون عمومی کار فرانسه/CGT و دیگر سندیکاها در اعتراض به موج گسترده اخراج ها به دلیل پیامدهای مخرب اقتصادی و اجتماعی بحران شیوع کرونا در پاریس تظاهرات کردند.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور پیشین و رهبر حزب “جمهوری به پیش” در مجلس فرانسه در این رابطه تصریح کرد که اگر قرنطینه سوم اعمال شود و همه در خانه بمانند، قطعا کمک شایانی به مهار شیوع کرونا خواهد کرد، اما از بعد سیاسی و اجتماعی، شرایط حساس و خطرآفرینی رقم خواهد خورد و احتمال شورش و نافرمانی مدنی را به دنبال خواهد داشت.

روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت: در کشوری که با بحران های زیادی همچون جنبش جلیقه زردها دست و پنجه نرم می کند، عدم پذیرش محدودیت های جدید از سوی فرانسوی ها به معنای شعله ور شدن اعتراضات است .

این روزنامه فرانسوی به نقل از یکی از اعضای کابینه دولت اذعان داشت: اگر به افراد بگوییم که بیرون نروند ولی آن ها به هر حال سرپیچی کنند، ما شکست خواهیم خورد و دیگر اهرمی برای تحمیل محدودیت های جدید بر آن ها نخواهیم داشت.

وی افزود: امروزه، قرنطینه کامل دیگر برای افکار عمومی  قابل پذیرش نیست، مگر اینکه روزانه هزاران درگیری و کشتار رخ دهد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه بار دیگر تأکید کرد که تصمیمات در این رابطه با در نظر گرفتن وضعیت اضطراری و همچنین نوع و قابل قبول بودن شرایط اتخاذ خواهد شد.

لوپریزین در ادامه نوشت: نارضایتی صاحبان کسب و کار از وضعیت اقتصادی موجود، مشکلات روحی و روانی دانشجویان، اضطراب و نگرانی والدین از تعطیلی مدارس در طول همه گیری کووید ۱۹ و اقدامات مقابله با آن، هرج و مرجی که بر همه جا سایه افکنده، حکایت از احتمال شورش و ناآرامی های اجتماعی در صورت قرنطینه سوم  دارد؛ در کابینه دولت برخی همچون ژان میشل بلانکر و برونو لومر هشدار داده اند که خستگی و دل زدگی روزافزون مردم زنگ خطری است که دولت را ناگزیر به بازنگری در تصمیمات خود برای قرنطینه سوم خواهد کرد؛ نخست باید دید آیا اعمال مقررات منع رفت و آمد عمومی از ساعت ۶ بعدازظهر نتیجه بخش بوده است یا خیر و سپس درمورد محدودیت های جدید تصمیم گیری کرد.

یک منبع دولتی اعلام کرده که خطر طغیان افرادی که حاضر به تبعیت از محدودیت های جدید نباشند، بسیار زیاد است چرا که آن ها تصور می کنند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از سه میلیون مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۷۴ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *