اخبار داغ

نتایج اجرای طرح «پایش سلامت» برای ۲ هزار دانشجوی دانشگاه علامه

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه علامه نتایج اجرای طرح پایش سلامت روان برای بیش از ۲ هزار نودانشجوی دانشگاه را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، کیومرث فرح بخش با اشاره به اینکه طرح پایش و غربالگری دانشجویان حدود ۳ سال است که اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های قبل این […]

اشتراک گذاری
06 بهمن 1399
101 بازدید
کد مطلب : 21972

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه علامه نتایج اجرای طرح پایش سلامت روان برای بیش از ۲ هزار نودانشجوی دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، کیومرث فرح بخش با اشاره به اینکه طرح پایش و غربالگری دانشجویان حدود ۳ سال است که اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های قبل این طرح به صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح به صورت مجازی و در مرحله اول برای نو دانشجویان دانشگاه علامه برگزار شد.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امسال ۳۵۰۰ نو دانشجو در دانشگاه داشتیم که این طرح تا این لحظه برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اجرایی شده و همچنان ادامه خواهد داشت. دانشجویان فوق لیسانس رشته مشاوره که از قبل آموزش‌های لازم را دیده‌اند، از طریق تماس تلفنی با دانشجویان در جریان آخرین وضعیت زندگی در جهات مختلف اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و… قرار گرفتند.

وی هدف اصلی از طرح پایش و غربالگری را ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای به دانشجویان عنوان کرد و گفت: با معاینه روانشناختی مشخص شد که برخی دانشجویان نیاز به درمان و معرفی به روانپزشک دارند.

فرح بخش ضمن بیان این مطلب که برای دانشجویانی که از نظر روحی روانی مشکل داشتند، پرونده تشکیل شده است، افزود: این دانشجویان بلافاصله به متخصص معرفی می‌شوند. برای ما مهم نیست که چه تعداد از دانشجویان چند درصد افسردگی و یا مشکل مالی دارند، بلکه مهم این است که اقدامات علمی و عملی انجام شود.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویانی که با مشکل مالی مواجه باشند، دانشگاه حتماً حمایت خواهد کرد.

وی به ارائه آماری از نتایج طرح پایش سلامت اشاره کرد و گفت: آنطور که دانشجویان اعلام کرده‌اند، از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو، نزدیک به ۴۳ نفر نیازمند حمایت مالی بودند که پرونده ویژه ای برای آنها تشکیل شد. تعداد ۹۰ نفر شرایط روحی روانی خاصی داشتند؛ مثلاً استرس دوران کنکور همچنان در درون آنها باقی مانده بود و پس از گذراندن این دوره، وارد دانشگاه با حجم انبوهی از درس مواجه شدند و نسبت به آن احساسات منفی داشتند. برای این دانشجویان مقرر شد مشاوره‌های مورد نیاز ارائه شود.

فرح بخش افزود: ۱۰-۱۵ نفر از دانشجویان نیاز به خدمات روانپزشکی داشتند که به روانپزشک ارجاع داده شدند. البته نیاز نیست دانشجویان در استان‌های مختلف حتماً به تهران بیایند، بلکه به آنها اعلام کردیم می‌توانند به پزشک شهر خود مراجعه کنند و هزینه لازم را مرکز مشاوره پرداخت خواهد کرد. یا اینکه به صورت تلفنی هر هفته با روانپزشکان حاضر در مرکز مشاوره دانشگاه تماس بگیرند و داروی مورد نیاز برای آنها تجویز شود.

مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ۱۵ نفر از دانشجویان درگیر روابط عاطفی بودند که به سبب آن دچار بحرانی‌هایی شده بودند و تحت مشاوره قرار گرفتند. حدود ۱۴ مورد کسانی بودند که به دلیل فوت پدر یا مادر به دلیل ابتلاء به کرونا در وضعیت سوگ قرار داشتند و خدمات لازم مشاوره‌ای به آنها ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *