اخبار داغ

معلمان سوختند تا روستایی صاحب مدرسه شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، ماجرا از آنجا شروع شد که شامگاه دوشنبه ۳۰ دی ماه سال جاری در حالی که شهروندان از بارش رحمت الهی شاد و سرمست بودند، اصابت صاعقه به یک کانکس در روستای کنگرستان واقع در بخش کوهستانی و صعب العبور سردشت دزفول موجب منفجر شدن پیک نیک و […]

اشتراک گذاری
05 بهمن 1399
132 بازدید
کد مطلب : 21620

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، ماجرا از آنجا شروع شد که شامگاه دوشنبه ۳۰ دی ماه سال جاری در حالی که شهروندان از بارش رحمت الهی شاد و سرمست بودند، اصابت صاعقه به یک کانکس در روستای کنگرستان واقع در بخش کوهستانی و صعب العبور سردشت دزفول موجب منفجر شدن پیک نیک و آتش گرفتن کانکس و در نهایت سوختگی سه معلم و سه نفر از اهالی آن منطقه شد، خبری که کام همه را تلخ کرد.

حادثه‌ای که از همان ابتدا با آمار ضد و نقیض همراه بود و مسئولان و رسانه‌ها تعداد مصدومان را بین چهار تا ۶ نفر اعلام کردند که در آخرین آمار مشخص شد در این حادثه سه معلم و سه نفر از اهالی منطقه دچار سوختگی با درجه‌های مختلف شده‌اند.

شواهد نشان می‌دهد که حسین رضایی معلم روستای کنگرستان به دلیل دوری مسافت بین محل زندگی و محل کار برخی شب‌ها در این کانکس می مانده است و در شب حادثه دو نفر از معلمان روستاهای اطراف و چند نفر از اهالی منطقه نیز در کنار وی در کانکس حضور داشته‌اند.

تا ۲۴ ساعت پس از بروز حادثه صرفاً همان خبر اولیه یعنی بروز صاعقه و سوختگی چند نفر، در رسانه‌ها مشاهده می‌شد و هیچ‌گونه اطلاعی از آخرین وضعیت مصدومان حادثه منعکس نشده بود.

مظلومیت حادثه دیدگان و سکوت مسئولان موجب شد تا رسانه‌ها دست به کار شوند و آخرین وضعیت را جویا شوند، در این میان تقریباً همه مردم و رسانه‌ها متفق القول به این نتیجه رسیده بودند که چرا باید در شهرستانی همچون دزفول همچنان مدارس کانکسی وجود داشته باشد و دانش آموزان مناطق صعب العبور آن از کمترین حق خود که برخورداری از مدرسه است، محروم باشند؟

گویی این حادثه رخ داده بود تا شاید وجدان خفته متولیان را که از قضا از تمام سختی‌ها و مطالبات مردم این مناطق خبر دارند، بیدار کند تا بلکه به فکر راه چاره و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار بعدی باشند اما باز هم تا رسانه‌ها دست به کار نشدند هیچ مسئولی حاضر نبود با اخبار امیدوار کننده به دنبال تسکین دل خانواده‌های مصدومان، اهالی منطقه و قشر معلمان به ویژه معلمان عشایری و روستایی شود.

در این میان صرفاً نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، یکم بهمن ماه به چند تن از نیروهای دفتر خود از جمله رئیس دفتر و اعضای روابط عمومی مأموریت داد تا با حضور در روستای کنگرستان از محل حادثه بازدید کنند.

معاون عمرانی فرمانداری، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول، بخشدار و ریاست آموزش پرورش بخش سردشت به همراه کلانتری این منطقه، مسئول دفتر نماینده شهرستان در مجلس را هنگام بازدید از محل وقوع حادثه همراهی کردند.

در این بازدید، سید احمد آوایی طی تماس تلفنی با اهالی این منطقه، ضمن دلجویی و تاکید بر انجام پیگیری‌های لازم برای درمان هرچه بهتر حادثه دیدگان، اظهار کرد: پس از اطلاع از این حادثه دردآور بلافاصله پیگیری و گزارش لحظه به لحظه را دریافت کردم تا در روند جزئیات امر قرار بگیرم ضمن اینکه به خانواده مصدومان این قول را می‌دهم که لحظه‌ای از پیگیری وضعیت این معلمان و همچنین دیگر حادثه دیدگان غافل نخواهم بود.

وی گفت: بدون شک در اسرع وقت جلساتی را در راستای ساخت مدارس در مناطق روستایی شهرستان برگزار خواهیم کرد اما قبل از این مهم ضروری است اقدامات ایمنی لازم به منظور جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی در کانکس‌هایی که مدارس در آنها مستقر است، صورت بگیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *