اخبار داغ

به‌کارگیری ۱۵ دکل حفاری در پروژه‌های میدان‌محور

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از به‌کارگیری ۱۵ دستگاه حفاری در پروژه‌های میدان‌محور طرح نگهداشت و افزایش تولید در گستره عملیاتی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدعبدالله موسوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و […]

اشتراک گذاری
05 بهمن 1399
78 بازدید
کد مطلب : 21823

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از به‌کارگیری ۱۵ دستگاه حفاری در پروژه‌های میدان‌محور طرح نگهداشت و افزایش تولید در گستره عملیاتی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدعبدالله موسوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از به‌کارگیری حدود ۱۵ دستگاه حفاری در پروژه‌های میدان‌محور طرح نگهداشت و افزایش تولید در گستره عملیاتی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای حفاری و تکمیل ۳۲ حلقه چاه نفت خبر داد و گفت: این دستگاه‌های حفاری در میدان‌های گچساران، نفت‌شهر، رامین، بالارود، لالی بنگستان و سپهر و جفیر به صورت EPD/EPC آغاز به‌کار می‌کنند و به‌کارگیری می‌شود.

وی درباره پروژه حفاری ۶+۸ چاه‌های اکتشافی گفت: در این پروژه، حفر و تکمیل  ۶ حلقه چاه خاتمه یافته و سه حلقه در مراحل اجرایی قرار دارد، در ضمن، هم‌اکنون دستگاه‌های حفاری سنگین خشکی ۳۱، ۳۲ و ۴۰ فتح در حال حفاری چاه‌ها هستند و تمرکز حفاری چاه‌های مورد نظر در مناطق نفت‌خیز استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در پروژه‌ای دیگر، دو دستگاه حفاری خشکی ۷۴ و ۸۹ فتح شرکت ملی حفاری ایران تحت قرارداد مدیریت اکتشاف به‌کارگیری می‌شوند.

تکمیل ۱۵ حلقه چاه، ۲۵۷ روز زودتر از برنامه عملیاتی

موسوی با بیان اینکه  از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور تکمیل شده است، افزود: در نتیجه هم‌افزایی و همکاری بین متخصصان ملی حفاری و شرکت‌های کارفرما، عملیات حفاری و تکمیل ۱۵ حلقه چاه، ۲۵۷ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی‌شده به پایان رسیده که ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

وی درباره حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ساخت داخل گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در چارچوب حداکثر استفاده از توان تولیدی سازندگان داخلی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قطعات و کالای مورد نیاز تأمین شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بر اساس قیمت روز ارز نسبت به خرید کالای مشابه خارجی، صرفه‌جویی بیش از ۶۰ درصدی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: امسال مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات مهم مورد نیاز استمرار کار در صنعت حفاری از سوی صنعتگران داخلی و مراکز دانش‌بنیان در حال اجراست که بخشی از آنها تا پایان سال وارد چرخه عملیاتی می‌شوند، در ضمن تاکنون حدود ۷ هزار قلم قطعات مربوط به بیش از ۶۰۰ تجهیز اختصاصی در قالب ۲۳ هزار قلم تکثیر شده و در مدار عملیات قرار گرفته است. ‌

موسوی تصریح کرد: از کارهای شاخص امسال همچنین می‌توان به ساخت ابزار نمودارنگار چاه‌های تولیدی PLT  با دانشگاه شریف، تجهیزات تمیزکننده جداره‌ها و خارج‌کننده ذرات در چاه، ساخت موتورهای درون‌چاهی، انعقاد قراردادهای پژوهشی با جهاد دانشگاهی و پروژه اصول طراحی و مهندسی حفاری و ساخت چاه با دانشگاه صنعت نفت اشاره کرد.

عزم جزم صنعت نفت در حمایت از صنایع و تولیدکنندگان داخلی

وی نمایشگاه صنعت نفت را رویدادی مهم در انعکاس توان ملی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی خواند و گفت: این رخداد بزرگ نقش غیرقابل انکاری در ارائه توانمندی، خلاقیت‌ها و شکوفایی اقتصادی و ارتباطات بین‌الملل ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سالی که اقتصاد جهانی و به تبع آن صنعت نفت تحت تأثیر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد، خبر امیدوارکننده‌ای است که بیش از هر موضوع  نشان از عزم جزم متولیان و سیاستگذاران صنعت نفت کشور در حمایت از صنایع و تولید کنندگان داخلی دارد.

به گفته موسوی، توسعه زیرساخت‌های کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های ایجادشده به دست متخصصان داخلی  نشان می‌دهد صنعت نفت با پشتوانه تولیدکنندگان و  سازندگان ایرانی به حدی از خودکفایی رسیده که هیچ محدودیتی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *