اخبار داغ

ضریب بازیافت میدان سروش به بیش از ۱۰ درصد می‌رسد

رئیس دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه فناورانه میدان سروش، ضریب بازیافت این میدان از ۶ درصد کنونی به بیش از ۱۰ درصد می‌رسد. سیدعلیرضا طباطبایی‌نژاد در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: این مقدار، حداقل پیش‌بینی ما از افزایش ضریب بازیافت سروش است […]

اشتراک گذاری
04 بهمن 1399
60 بازدید
کد مطلب : 21518

رئیس دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه فناورانه میدان سروش، ضریب بازیافت این میدان از ۶ درصد کنونی به بیش از ۱۰ درصد می‌رسد.

سیدعلیرضا طباطبایی‌نژاد در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: این مقدار، حداقل پیش‌بینی ما از افزایش ضریب بازیافت سروش است و امیدواریم افزایش ضریب بازیافت به میزانی بیش از این اعداد امکان‌پذیر شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعات توسعه فناورانه میدان سروش ظرف یک سال آینده وارد مرحله پایلوت می‌شود، ادامه داد: بررسی‌ها و آزمایش‌ها ادامه دارد، اما به احتمال زیاد، تزریق پلیمر گزینه نهایی و منتخب برای ازدیاد برداشت در این میدان نفتی خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به‌منظور پیشبرد طرح توسعه فناورانه میدان سروش، نشست‌های متعدد و مستمری به‌صورت آنلاین میان دانشگاه سهند، شریک خارجی دانشگاه و شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار می‌شود، از حمایت و همکاری مطلوب این شرکت قدردانی کرد.

به گزارش تجهیز نیوز، وزارت نفت طی حدود هشت سال اخیر ۳۹ قرارداد کلان پژوهشی با ۱۸ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور امضا کرده و ظرفیت‌های علمی موجود در کشور را در مسیر توسعه صنعت نفت به‌کار گرفته است. این رویکرد تعامل‌گرایانه وزارت نفت از سال ۹۳ با امضای ۹ قرارداد توسعه فناورانه میدان‌های نفتی با ۹ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کلید خورد و با امضای ۱۲ قرارداد ایجاد انستیتوهای تحقیقاتی پایین‌دستی با ۹ دانشگاه در سال ۹۵ تداوم یافت. در ادامه قراردادهای کلان پژوهشی وزارت نفت با مشارکت پنج دانشگاه به حوزه اکتشاف رسید و در آخرین گام ۱۳ قرارداد جدید حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز با ۱۳ دانشگاه امضا شد. به این ترتیب اکنون ۳۹ قرارداد کلان و فعال پژوهشی در سطح وزارت نفت با همکاری ۱۸ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در حال اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *