اخبار داغ

تشریح برنامه‌های انتقال گاز برای بهره‌مندی حداکثری از توان داخل

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران برنامه‌های این مجموعه برای بهره‌مندی حداکثری از توان داخل را تشریح کرد. مهدی جمشیدی‌دانا در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: مجموعه شرکت انتقال گاز ایران اکنون ۳۱۸ دستگاه توربوکمپرسور در اختیار دارد که کارشان افزایش فشار گاز است و فشارافزایی گاز را از مبادی تولید تا […]

اشتراک گذاری
04 بهمن 1399
107 بازدید
کد مطلب : 21452

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران برنامه‌های این مجموعه برای بهره‌مندی حداکثری از توان داخل را تشریح کرد.

مهدی جمشیدی‌دانا در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: مجموعه شرکت انتقال گاز ایران اکنون ۳۱۸ دستگاه توربوکمپرسور در اختیار دارد که کارشان افزایش فشار گاز است و فشارافزایی گاز را از مبادی تولید تا ورودی شهرها انجام می‌دهند.

وی افزود: ۳۷ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی هم داریم که از ۲ اینچ تا ۵۶ اینچ هستند. این خطوط در کل کشور پراکنده است و وظیفه ما بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات این خطوط و ایستگاه‌ها است که خوشبختانه هم‌اکنون همه ایستگاه‌ها و خطوط انتقال گاز ما با بیشترین آمادگی عملیاتی هستند و کارکنان ما که حدود ۱۱ هزار نفر می‌شوند، از ابتدای فصل سرما در آماده‌باش کامل هستند.

آمادگی کامل برای عبور از موج سرما

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: خوشبختانه برای روزهای آینده که دمای کشور به‌شدت کاهش می‌یابد و مصرف گاز طبیعی هم افزایش خواهد داشت، ایستگاه‌های تقویت فشار  آمادگی کامل دارند که ان‌شاءالله بتوانیم از این موج سرما هم به سلامت عبور کنیم و امیدواریم تا پایان زمستان مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.

جمشیدی‌دانا تأکید کرد: همه کارهایی که انجام می‌شود و ما به راحتی می‌گوییم آماده هستیم، مدیون زحمات همکارانمان در همه ۱۰ منطقه عملیاتی شرکت انتقال گاز، مدیران مناطق و همکارانمان در ستاد مناطق و بهره‌برداری در ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط لوله است که که از ابتدای امسال تلاش کردند تعمیرات اساسی به‌موقع آغاز شود و  پایان یابد.

وی با بیان اینکه امسال با انتقال گاز ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز در یک روز رکوردی تازه در این حوزه ثبت شد، گفت: این مهم به‌دست نمی‌آمد مگر اینکه زیرساخت انتقال گاز آماده باشد که خوشبختانه این آمادگی وجود داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین اظهار کرد: عملیات پیگرانی هوشمند نیز امسال از سوی پیمانکار داخلی پیگیری و روی خط ۵۶ اینچ چهارم خطوط انتقال انجام شد که امیدواریم سال‌های آینده هم بتوانیم با برنامه‌ دقیق در ۶ ماه نخست سال، در جریان برنامه تعمیرات اساسی، پیگرانی هوشمند هم داشته باشیم.

برنامه شرکت انتقال گاز برای بهره ‌مندی حداکثری از توان داخل

جمشیدی‌دانا با اشاره به برنامه شرکت انتقال گاز ایران برای بهره‌مندی بیشتر از توان داخل گفت: برای اینکه بتوانیم از توان شرکت‌های داخلی هم استفاده کنیم افزون بر استفاده از فرصت نمایشگاه، اعتقاد داریم این موضوع یک دالان یا اتوبان دوطرفه است که بتوانیم نیازمندی‌های خودمان را عرضه و شرکت‌های داخلی را پیدا کنیم و آنها هم توانمندیشان را به ما عرضه کنند و بتوانیم راحت‌تر یکدیگر را بشناسیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز افزون بر اینکه از این فرصت استفاده می‌کنیم در بحث شناسایی پیمانکاران چهار اولویت و چهار کار بسیار پرهزینه داریم که نخستین آن بحث برون‌سپاری ایستگاه‌های تقویت فشار است. از این رو نقشه ۱۰ ساله برون‌سپاری را در ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط انتقال و یاردهای خطوط انتقال ترسیم کردیم و شناسایی پیمانکارانی که می‌توانند در برون‌سپاری و تعمیرات ماشین‌آلات دوار کمک کنند، انجام شده است، همچنین تعمیرات تعداد کمی از توربین‌ها و پیگرانی هوشمند نیز انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین گفت: سالانه باید ۵ تا ۷ هزار کیلومتر پیگرانی هوشمند انجام دهیم، یعنی وضع داخلی خطوطمان را پایش کنیم که مشکلی نباشد و اگر مشکلی هم بود بتوانیم هرچه سریع‌تر تعمیرات آن را انجام دهیم، بنابراین اینها برنامه آینده ماست که دنبال آن هستیم و با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی‌ و دعوت از پیمانکاران در ساختمان شرکت انتقال گاز،  نظرات آنها را می‌شنویم و آنها هم نظرات ما را می‌شنوند که امیدواریم در مجموع برای شرکت انتقال گاز نتایج خوبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *