اخبار داغ

بهره‌مندی ۹۶ درصدی استان زنجان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز زنجان از بهره‌مندی ۹۶ درصدی این استان از گاز طبیعی خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۸ درصد خانوار روستایی در استان زنجان از گاز […]

اشتراک گذاری
04 بهمن 1399
77 بازدید
کد مطلب : 21508

مدیرعامل شرکت گاز زنجان از بهره‌مندی ۹۶ درصدی این استان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۸۸ درصد خانوار روستایی در استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ عملیات گازرسانی به چهار درصد خانوار روستایی استان هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زنجان هم‌اکنون استان سبز گازرسانی است و ۹۶ درصد جمعیت آن گازرسانی شده‌اند، تصیح کرد: با توجه به بهره‌مندی همه ۲۱ شهر استان زنجان از گاز طبیعی، در حوزه شهری تنها توسعه حفره‌های خالی مدنظر است و در روستاها نیز تکمیل پروژه گازرسانی به ۵۳ روستا در حال اجراست و انجام عملیات پیمان‌سپاری حدود ۸۰ روستا در ماه‌های باقیمانده امسال و نیمه نخست سال آینده در برنامه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان درباره کاهش مصرف انرژی از سوی خانوارهای این استان اظهار کرد: مواردی مانند استمرار فرهنگ‌سازی در استفاده بهینه از گاز طبیعی، همسو با پایبندی بیشتر و تأکید و پیگیری سازمان‌ها برای اجرایی کردن کامل مقررات ملی ساختمان، همچنین الزام سازندگان به ساخت تجهیزات گازسوز برای افزایش کارآیی انرژی، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

احمدلو یادآور شد: اکنون مجوز پیمان‌سپاری ۸۰ روستای دیگر از روستاهای بدون گاز استان به دست آمده و اقدام‌های لازم برای پیمان‌سپاری در ماه‌های باقیمانده امسال و ۶ ماه نخست سال آینده در دستور کار این شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *