اخبار داغ

مصرف گاز در کشور باید اصلاح شود

وزیر نیرو گفت: تعلل برای اصلاح روش مصرف، سبب از دست رفتن زمان می‌شود و ادامه مسیر کنونی، ایران را در ردیف کشورهای واردکننده گاز برای مصارف خود قرار می‌دهد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه) در آیین گشایش طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های کرمان و […]

اشتراک گذاری
30 دی 1399
154 بازدید
کد مطلب : 21002

وزیر نیرو گفت: تعلل برای اصلاح روش مصرف، سبب از دست رفتن زمان می‌شود و ادامه مسیر کنونی، ایران را در ردیف کشورهای واردکننده گاز برای مصارف خود قرار می‌دهد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه) در آیین گشایش طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های کرمان و یزد که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، گفت: وظیفه داریم به مرور و به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنیم تا مصرف‌کنندگان نسبت به آنچه در حال رخ دادن است آگاهی یابند و اگر این کار انجام شود، مجموعه جامعه مسیر صحیح را انتخاب می‌کند و بی‌شک  از این شرایط  به سمت شرایط بهتر منتقل می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروز ۳۷ میلیون مشترک در بخش برق داریم که شامل مشترکان خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی، کشاورزی و معدنی هستند، افزود: برای تأمین برق این ۳۷ میلیون مشترک نیروگاه‌های ما به سوخت نیاز دارند و این سوخت به اشکال مختلف و بیشتر گاز تامین می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: با یک محاسبه ساده فرض شود همه سوخت نیروگاه‌های کشور گاز باشد و ما برای اینکه در هر شبانه‌روز پاسخگوی نیاز برقی مشترکان در همه بخش‌ها باشیم، رقمی حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز داریم، این درحالی است که فقط بخش خانگی حدود چهار برابر این مقدار گاز مصرف می‌کند تا گرمایش منزل و پخت و پز انجام شود، این عدد بالایی است.

اردکانیان عنوان کرد: بدانید اگر شیوه‌های مصرف اصلاح نشود، زمان را برای اصلاح از دست خواهیم داد و روزی می‌رسد که ما برای تأمین گاز روزانه‌ای که نیاز داریم، ناچار به واردات گاز شویم، از این رو باید به سمتی حرکت کرد که این شیوه اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *