اخبار داغ

فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی گشایش یافت

فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی در شهرستان مرزی سرخس، اظهار کرد: سرخس به‌دلیل موقعیت ممتاز در مباحث اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و ظرفیت‌های صنعتی مانند […]

اشتراک گذاری
30 دی 1399
114 بازدید
کد مطلب : 20990

فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی در شهرستان مرزی سرخس، اظهار کرد: سرخس به‌دلیل موقعیت ممتاز در مباحث اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و ظرفیت‌های صنعتی مانند پالایشگاه گاز، شرکت نفت، منطقه ویژه اقتصادی، راه‌آهن، گمرک و… با اهمیت است که سبب افزایش توجه ملی نسبت به منطقه می‌شود.

وی افزود: سرخس از شهرستان‌های مهم و اثرگذار استان و دروازه اصلی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای میانه است؛ پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد نیز تنها مرکز تولیدکننده انرژی (گاز طبیعی) در این خطه مرزی است که گاز مشترکان خانگی، صنایع شمال و شمال شرق کشور را تأمین می‌کند.

استاندار خراسان رضوی که در این سفر از واحدهای عملیاتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه و روند دریافت و تصفیه گاز ترش و تولید محصولات جانبی این شرکت بازدید ‌کرد، گفت: ساخت این واحدها، نوآوری و فرآیند تازه‌ای است که سبب خلق ثروت می‌شود که با استفاده از توانمندی و فناوری شرکت‌های داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده و باید تداوم یابد.

براساس این گزارش، ساخت این پارک از سال ۹۶ و در زمینی به مساحت ۹ هکتار آغاز شده است که در فاز نخست برای ۱۵۰ نفر به‌طور ثابت اشتغال ایجاد می‌کند.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد روزانه بیش از ۲ هزار تن محصول گوگرد تولید می‌کند که پنج شرکت خصوصی با هدف ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این محصول راهبردی، در فاز نخست حدود ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *