اخبار داغ

حذف نسخه‌های‌ کاغذی در مراکز درمانی صنعت نفت تهران

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از اجرای طرح حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز درمانی صنعت نفت تهران خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز به نقل از بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، سیدمهدی هاشمی با اشاره به لزوم قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مراکز درمانی صنعت نفت، سیستم paperless (اداره بدون کاغذ) […]

اشتراک گذاری
29 دی 1399
135 بازدید
کد مطلب : 20753

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از اجرای طرح حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز درمانی صنعت نفت تهران خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، سیدمهدی هاشمی با اشاره به لزوم قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مراکز درمانی صنعت نفت، سیستم paperless (اداره بدون کاغذ) را در دستور کار قرار داده است.

وی توضیح داد: این پروژه در سه فاز حذف نسخه‌های کاغذی، برگه‌های کاغذی جواب آزمایش و حذف کاغذ و کلیشه از بخش تصویربرداری و دفترچه‌های درمانی تعریف شده است و پس از پایان دوره آموزشی و آزمایشی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، در دیگر مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد paperless شدن فرآیند درمان مستقیم بیماران در مراکز درمانی نفت، تکریم مراجعان و کاهش ترددهای غیرضروری بیماران و کاهش انتقال آلودگی در بیمارستان است، گفت: با اجرای این طرح، سوابق دارویی، درمانی، آزمایش و تصویربرداری افراد در سیستم قابل مشاهده است که سبب سرعت انجام کار در تجویز داروها و همچنین دستیابی به سوابق تصویربرداری است که سرعت خدمات‌دهی را افزایش و احتمال خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

هاشمی تصریح کرد: در طراحی این نرم‌افزار، کارشناسان واحد فناوری اطلاعات حضور فعال داشتند و کاربرپسند بودن را مدنظر قرار دادند، همچنین همکاران ما در فناوری اطلاعات، توسعه و تحویل سیستم و دریافت بازخورد کاربران و آموزش پزشکان را انجام دادند و همواره برای انجام کامل فرآیند paperless ارتقای سیستم را انجام می‌دهند.

سیستم paperless بخشی از اجرای پروژه پیاده‌سازی سیستم یکپارچه تولید اطلاعات لازم برای مدیریت همه فعالیت‌های مربوط به سلامت است که برنامه‌ریزی، نظارت، هماهنگی و تصمیم‌گیری را در برمی‌گیرد. با پیشرفت سریع تکنولوژی و وقوع بحران‌های پزشکی در جهان از جمله کرونا، این فرآیند، صورت جدیدتری به خود گرفته است و نه‌تنها از منظر مدیریتی، بلکه از لحاظ بالینی و افزایش خدمات‌رسانی به بیماران نیز مورد توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *